بجنورد- ایرنا- سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث و فوریت های پزشکی اسفراین گفت: ۸۳ نیروی اورژانس این شهرستان در طرح امداد زمستانی که از ۲۰ آذرماه امسال آغاز شده، مشارکت دارند.

محمود مرحمتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نیروهای امدادی طرح امداد زمستانی در پایگاه اورژانس جاده ای "گراتی" در مسیر اسفراین به سبزوار و پایگاه جاده ای "کلات" در مسیر اسفراین به بجنورد مستقر هستند.

وی افزود: طرح امداد زمستانی تا ۲۰ اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت و نیروهای اورژانس اسفراین با ۱۶ دستگاه آمبولانس به مسافران، رانندگان و سایر کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی می‌کنند.

مرحمتی با اشاره به آمادگی نیروهای ستادی، بحران و اضطراری امدادی اسفراین، گفت: نشست های مشترک با سایر دستگاه های اجرایی فعال در این طرح برگزار و اورژانس ۱۱۵ آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه های خدمت رسان در زمان بحران اعلام کرده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث و فوریت های پزشکی اسفراین یادآور شد: مسافران و رانندگان در روزهای زمستانی به ویژه در جاده های برف گیر استان کلیه نکات ایمنی را رعایت و زنجیر چرخ، پتو و لباس گرم به همراه داشته باشند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در روستاها سکونت دارند.