تهران- ایرنا- رئیس جمهوری کره جنوبی امروز دوشنبه دستور داد این کشور به طور مشترک با آمریکا و ژاپن به پرتاب موشکی کره شمالی واکنش نشان دهد و برای این کار از سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات موشکی خود استفاده کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول این دستور را در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی با ریاست چو ته یونگ مشاور امنیت ملی این کشور اعلام کرد.

یون سوک یول در دفتر ریاست جمهوری این کشور گفته است: با استفاده از سیستم اشتراک‌گذاری لحظه‌ای و بدست آوردن اطلاعات موشکی کره شمالی باید برای واکنش مشترک کره جنوبی، آمریکا و ژاپن پیوسته تلاش کنیم.

یون سوک یول همچنین دستور داد نسبت به هرگونه تحریکات کره شمالی علیه قلمرو کره جنوبی و شهروندان آن «واکنشی سریع و قاطعانه» داده شود.

ستاد مشترک نیروی‌های مسلح (JCS) امروز دوشنبه اعلام کرد کره شمالی موشک دوربردی را از پیونگ یانگ یا اطراف آن پرتاب کرده است و جزئیات بیشتری مطرح نکرد.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن ۲۱ آبان ۱۴۰۲ توافق کردند که سیستم هشدار موشکی لحظه‌ای کره شمالی را فعال کنند تا پرتاب‌های موشکی بالستیک کره شمالی را بهتر شناسایی و ارزیابی کنند.

سران نظامی این سه کشور در نشست خود به مناسبت حضور لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سئول و دیدار با شین وون شیک، همتای کره ای او به این توافق رسیده بودند. مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن با تماس ویدیویی در این جلسه حضور داشت.

این مکانیسم برای افزایش توانمندی هر یک از این کشورها در شناسایی و ارزیابی موشک های کره شمالی طراحی شده است.