۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85326695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امور خارجه و رییس آژانس اطلاعاتی کره جنوبی منصوب شدند

تهران- ایرنا- رئیس جمهور کره جنوبی، مشاور امنیت ملی خود را به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعاتی و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل را به عنوان وزیر خارجه جدید انتخاب کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از یونهاپ، کیم دائه کی، رئیس دفتر یون سوک یول، رییس جمهور کره جنوبی، در یک نشست مطبوعاتی گفت: چو تائه یونگ، مشاور امنیت ملی برای پر کردن جای خالی کیم کیو هیون، مدیر مستعفی سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) انتخاب شد.

او گفت: چو تائه یول، معاون دوم وزیر خارجه سابق و سفیر سابق کره جنوبی در سازمان ملل نیز به عنوان جایگزین پارک جین وزیر امور خارجه انتخاب شد.

چو تائه یونگ، یک استراتژیست سیاست خارجی است که در نقش های کلیدی مختلفی از معاون اول وزیر امور خارجه و معاون اصلی مشاور امنیت ملی تا سفیر در آمریکا فعالیت کرده است.

کیم به خبرنگاران در دفتر ریاست جمهوری گفت: او به طور ویژه در روابط با آمریکا و در مورد مسائل امنیتی کره شمالی، تجربه فراوانی دارد.

کیم گفت: چو تائه، وزیر امور خارجه، دیپلمات کارکشته با تجربه فراوان در دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه است و دانش گسترده‌ای در مورد مسائل اقتصادی و تجاری دارد.

این افراد به عنوان بخشی از تغییرات گسترده در کابینه کره جنوبی به دلیل استعفای وزرا با هدف شرکت در انتخابات پارلمانی آوریل آینده (اسفند ۱۴۰۲- فروردین ۱۴۰۳) ، صورت می گیرد.

یونهاپ در گزارش خود آورده است: یون یوک سول به دنبال این است که سومین سال ریاست جمهوری خود را با ترکیبی تازه در کابینه شروع کند و به تازگی هفت وزیر از جمله وزیران دارایی و صنعت را جایگزین کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha