به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «احمد السید النجار» تحلیلگر مصری با اشاره به ضربات مهلک نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی و محاصره دریایی این رژیم، گفت: مسئولان دولت شرور آمریکا و شرکت کننده در جنگ کشتار جمعی جنایتکارانه در غزه به دنبال تشکیل یک ائتلاف برای رویارویی با ضربات دریایی یمن علیه کشتی هایی به مقصد رژیم صهیونیستی هستند.
وی افزود: این در حالی است که آمریکا همزمان سلاح و مهمات به رژیم جنایتکار اسراییل برای ادامه کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان در غزه میدهد.
النجار تاکید کر: هر کشور عربی که در این ائتلاف مشارکت کند، به اصول انسانی و برادران در غزه و یمن خیانت کرده است.
وی ادامه داد: کشتی های رژیم صهیونیستی از کانال سوئز عبور نمیکنند، بلکه به شکل مستقیم به بندر «ام الرشراش» در ایلات رژیم صهیونیستی میروند.
این تحلیلگر مصری اضافه کرد که ائتلافی که آمریکا به دنبال تشکیل آن است، ربطی به مصر ندارد.
به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی هفتههای گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتیها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.
نیروهای مسلح یمن پیشتر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.
«الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر نیز اخیرا اعتراف کرد که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت که ۹۵ درصد کالاهای وارداتی و صادراتی این رژیم از دریای سرخ عبور میکند.
وی اذعان کرد: یمن محاصره دریایی را بر ما تحمیل کرده است.
پیش از این نیز رسانههای صهیونیستی در این باره اعلام کرده بودند که ممانعت ارتش یمن از عبور کشتیها از تنگه باب المندب به معنای مسافت ۱۳ هزار کیلومتری کشتیها برای رسیدن به بنادر اسرائیل است.
بر پایه این گزارش، این اتفاق به معنای تاخیر چند هفتهای در تحویل محمولهها به رژیم صهیونیستی است.
روزنامه اقتصادی «گلوبز» رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شرکتهای کشتیرانی و کشتیهای رژیم اشغالگر که عازم سرزمینهای اشغالی هستند، مسیرهای خود را به سمت آفریقا تغییر دادهاند که این مساله ۱۳هزار کیلومتر به مسیر آنها اضافه کرده است.
رسانههای رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند که علاوه بر افزایش مسافت، این اتفاق هزینههای اضافی دریانوردی و در نتیجه افزایش قیمت این محمولهها را به همراه خواهد داشت.