بیرجند-ایرنا-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در طرح نذر خدمت، ۵۵۳ بیمار در آرین‌شهر شهرستان قاینات از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز دوشنبه در اختتامیه طرح نذر خدمت آرین‌شهر قاینات افزود: روز گذشته هشت پزشک متخصص از مرکز استان در آرین‌شهر شهرستان قاینات بیماران غربال شده را ویزیت رایگان کردند و به آنها داروی رایگان تحویل دادند.

وی از ارائه خدمات پزشکی و دارو رایگان به ۵۵۳ بیمار در طرح نذر خدمت آرین‌شهر در روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: بیمارانی در این طرح، خدمات دریافت کردند که برای اخذ نوبت از پزشک متخصص باید مسافت طولانی تا مرکز استان را طی می کردند و هفته‌ها و ماه‌ها در نوبت ویزیت قرار می گرفتند، اما در طرح نذر خدمت، این بیماران از سوی پزشک متخصص رایگان ویزیت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه هلال احمر به فرد آسیب دیده متفاوت از سایر دستگاه های خدمت‌رسان است، گفت: نوع نیازمندی که با هلال احمر در ارتباط است با سایر نیازمندان متفاوت است چراکه گاهی فرد آسیب‌دیده و نیازمند به کمک، به فقر عادت نداشته است.

وی با اشاره به آبرسانی به روستاها در طرح نذر خدمت، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در این خصوص معمولا آبرسانی به روستاها را در دستور دارد اما طبق گفته مسوولان آرین‌شهر، با انتقال ۲ کیلومتر خط لوله رضایتمندی یک شهر به دست می آمد بنابراین در این حوزه ورود کردیم.

کاوسی خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال احمر عهد بستیم به مردم عزیز ایران اسلامی در سختی‌ها کمک کنیم بنابراین افتخار می‌کنیم که ۱۰۲ سال خدمت بی‌منت کردیم و بازهم در کنار مردم با هر قوم و قبیله و نژادی هستیم.

رئیس شورای اسلامی آرین‌شهر هم گفت: اصلاح خط لوله آب شرب آرین شهر خدمتی بزرگ از سوی جمعیت هلال احمر استان است چرا که در این دوران خشکسالی و بحران آب، تسکینی بر آلام مردمان نجیب و زحمت‌کش آرین‌شهر و بخش سده بود.

پهلانی افزود: آب شرب مصرفی شهر از ۲ قنات در نزدیکی شهر تهیه می‌شود که آن هم گرچه با خشکسالی ها تحت تاثیر قرار گرفته اما مهمترین مسئله لوله کشی این آب از قنات تا شهر مربوط به ۶۰ سال گذشته بود که باعث شد همان مقدار کم آب نیز از نظر کیفیت بسیار نامطلوب باشد.

وی ادامه داد: به تدبیر فرماندار قاینات و اهتمام جمعیت هلال احمر استان این بار قرعه نذر آب جمعیت هلال احمر به نام آرین شهر افتاد و با اهدای ۲ هزار متر لوله از سمت جمعیت هلال احمر و قبول خاکریزی توسط اداره آب بخش اعظمی از مشکل آب شرب شهر را حل کرد.

وی عنوان کرد: همچنین به برکت طرح نذر خدمت جمعیت هلال احمر، ۲۵۰ بسته غذایی و معیشتی در روستاهای محروم و عشایری بخش سده توزیع می‌شود.