۸۰ میلیارد ریال اقلام حمایتی در شهرستان درمیان توزیع شد

 بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح ملی نذر خدمت، اقلام حمایتی به غیر از دارو به ارزش ۸۰ میلیارد ریال بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز دوشنبه در آیین توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین روستاییان مناطق کم‌برخوردار شهرستان درمیان در طرح ملی نذر خدمت، اظهار کرد: داوطلبان و خیران جمعیت هلال احمر استان تهران برای دومین سال، خراسان جنوبی را برای خدمت انتخاب کردند و توفیق یافتند که به مرزداران جمهوری اسلامی ایران خدمت برسانند.

وی ادامه داد: در این طرح از سوی خیران استان تهران، اقلام حمایتی به غیر از دارو به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به مردم نیازمند درمیان اهدا شد.

وی از توزیع ۶۰۰ بسته غذایی میان نیازمندان شهرستان درمیان خبر داد و گفت: همچنین در این طرح ۳۳۰ بسته لوازم التحریر، ۱۳ کپسول اکسیژن، ۱۲ عدد مانومتر، ۲ عدد ویلچیر و پنج عدد تانکر ۵۰۰ لیتری اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین ۲۴۰ ثوب کاپشن بچگانه، ۴۰۰ ثوب البسه مختلف، ۲۰۰ دست کت و شلوار، ۲۴۲ گالن چهار لیتری ضد عفونی دست، ۴۰۰ بسته بهداشتی، پنج دستگاه بخاری، ۱۷ قوطی رنگ ۱۷ کیلویی و اسباب بازی از دیگر اقلام اهدایی این تیم به مردم شهرستان درمیان است.

وی به ذبح ۱۰ راس گوسفند خریداری شده از دامداران مناطق روستایی درمیان از سوی خیران استان تهران اشاره کرد و گفت: گوشت گرم حاصل از این ذبح بین نیازمندان در مناطق محروم درمیان توزیع می‌شود.

کاوسی عنوان کرد: برخی از اقلام حمایتی و معیشتی با حضور مسئولان و خیران در ۲ روستای جلاران و کلاته علی توزیع شد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که توفیق خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی را بر دوش ما نهاده و ما را لایق خدمتگزاری دانسته است، ادامه داد: خیران و پزشکان در این طرح تنها به خراسان جنوبی خدمت‌رسانی نمی‌کنند بلکه به مرزداران و محافظان مرزهای کشور خدمات می‌رسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مرزداران امنیت پایدار را فراهم می‌کنند اگر مرزداران نباشند ما در مراکز استان های کشور امنیت نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی و سالروز زلزله اسفناک بم، اظهار کرد: باید آموزش‌های پیشگیری و آمادگی را جدی بگیریم چراکه استان زلزله خیزی هستیم و زندگی آرام در گسل‌های ناآرام و جوان استان حتما آموزش‌های لازم را می‌طلبد.

کاوسی به اقدامات این جمعیت در سال جاری اشاره کرد و افزود: مدیریت و انجام خدمات بهداشت، درمان و امداد شهر کاظمین عراق ویژه زائرین اربعین امسال و آبرسانی به دو روستای اهل تسنن در شهرستان سربیشه با حفر چاه و انجام پنج کیلومتر لوله ‌کشی انجام شد.

وی همچنین از اجرای طرح نذر آب در شهرستان های بیرجند، قاینات و زیرکوه و اجرای نذر خدمت در شهرستان‌های نهبندان، درمیان و آرین شهر در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی دلیل ماندگاری هلال احمر را حضور داوطلبان و خیران دانست و گفت: این سازمان مردمی و بی‌غرض است بنابراین بر عهدی که برای همدلی و خدمت بی‌منت بستیم تا جایی که نفس داریم هستیم.

وی بیان کرد: امروز مسائل غزه برای هلال احمر مهم است و برای خدمت‌رسانی به مظلومان در هر کجای دنیا بی‌تفاوت نیست.

کاوسی تصریح کرد: هلال احمر همچنین نسبت به مشارکت مردم در انتخابات بی‌تفاوت نیست بلکه با خدمت‌رسانی به محرومان موجب امیدآفرینی و افزایش مشارکت در این امر مهم می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در راستای بی‌غرضی گام‌های مهم بین المللی برداشته است افزود: تیم جمعیت خراسان جنوبی اولین تیمی بود که پس از زلزله اخیر افغانستان وارد این کشور شد.

وی گفت: هلال احمر برای خدمت به انسان‌های آسیب دیده و نیازمند منتظر وقوع حوادث و سوانح نمی‌شود بلکه در همه حال به کمک نیازمندان می‌آید.

کاوسی تصریح کرد: برنامه نذر خدمت شهرستان درمیان با حضور کادر درمانی ۳۰ نفره و خیران استان تهران در ۲ روز برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در برنامه نذر خدمت شهرستان درمیان تیم ۱۶ نفره پزشکان متخصص از استان تهران خدمات تخصصی پزشکی را به مردم شهرستان ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: این تیم پزشکی جهت اجرای کاروان سلامت شامل یک نفر فوق تخصص زنان و زایمان، ۲ متخصص زنان و ایمان، ۲ متخصص اطفال، یک متخصص داخلی، یک جراح عمومی، یک متخصص آسیب‌های اسکلتی و عضلانی، یک پزشک عمومی، یک روانشناس و شش دندانپزشک است.

کاووسی با بیان اینکه این پزشکان به مدت ۲ روز در شهرستان درمیان برای ارائه خدمات مستقر بودند، یادآور شد: همچنین در این طرح اقلام حمایتی از سوی خیران تیم استان تهران به مردم نیازمند شناسایی شده اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha