قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: ۷۰۰ کیلومتر از راه های روستایی این استان برای آسفالت براساس اولویت های صورت گرفته به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جواد حق لطفی روز سه شنبه با حضور در استودیو خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین ضمن بیان این مطلب، افزود: هم اکنون پنج هزار کیلومتر راه روستایی در سطح استان وجود دارد که نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن، یعنی معادل ۵۰ درصد راه ها آسفالت هستند و برای مابقی آن نیز برنامه ریزی های لازم در دستور کار است.

وی در خصوص مابقی راه‌های روستایی استان قزوین نیز تشریح کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی باقیمانده، ۷۰۰ کیلومتر آن مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به راه های بین مزارع، جیپ رو و در مجموع راه‌های از نوع دوم محسوب می‌شود.

حق لطفی در ادامه با بیان اینکه راه‌های روستایی آسفالت شده در گذشته نیازمند ترمیم و بهسازی هستند، تشریح کرد: ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده به دلیل عمر بالا و فرسایش محیطی، فصلی و حتی تردد خودروهای با بار غیرمجاز دچار تخریب شده‌اند که بهسازی آن نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

این مسوول، اعتبار سالانه راهداری در حوزه راه‌های روستایی استان قزوین را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: اگرچه اعتبار قیر محدود بوده و رقم آخر آن حدود چهار هزار میلیارد ریال است، اما امسال در بخش ساخت و روکش آسفالت ۲ برابر سال گذشته عملیات اجرایی داشتیم.

حق لطفی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای ویژه‌ای که در راه های روستایی استان قزوین انجام شد، امضای تفاهم نامه با قرارگاه با امام حسن مجتبی (ع) بود که عملیات آسفالت ۱۵۶ کیلومتر راه روستایی را در دستور کار قرار دادیم تا ۱۴ محور روستایی در مناطق صعب العبور را پوشش دهد.