۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85271082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند عدالت راه‌های روستایی قزوین تدوین شد

۴ آبان ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبر: 85271082
سند عدالت راه‌های روستایی قزوین تدوین شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از تدوین سند عدالت توسعه راه‌های روستایی این استان خبر داد و گفت: این سند براساس یک اقدام بومی و در راستای توسعه هدفمند روستاهای کم برخوردار تدوین شده است.

لیلا غریب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: براساس سند عدالت توسعه راه های روستایی، روستاهای با جمعیت ۲۰ خانوار به بالا در استان قزوین بایستی ظرف مدت سه سال از راه روستایی مناسب و ایمن برخوردار شوند.

وی بابیان اینکه ۶۴۵ کیلومتر راه روستایی خاکی استان بایستی طی مدت یاد شده به آسفالت تبدیل شود، تصریح کرد: بیشتر راه های روستایی نیازمند به آسفالت استان قزوین در مناطق رودبار الموت، طارم سفلی و حتی مناطقی در شهرستان های بویین زهرا و آوج واقع شده و تاکنون نیز از نعمت آسفالت برخوردار نبوده اند.

غریب ادامه داد: در سند عدالت راه های روستایی استان قزوین همچنین روستاها براساس اولویت‌ و شاخص‌هایی نظیر جمعیت، تراکم، تردد و همچنین موقعیت جغرافیایی مورد توجه قرار می گیرند.

به گفته این مسوول، بخشی از عملیات عمرانی راه های روستایی طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) محقق خواهد شد، ضمن آنکه برخی از دستگاه‌ها نیز در این رابطه همانند گذشته مسوولیت‌هایی دارند که از ظرفیت آنها نیز استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه زیرساخت های جاده‌ای، به خصوص در مناطق روستایی علاوه بر فراهم ساختن رفاه اجتماعی، موجب توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی روستا هم خواهد شد.

غریب یادآور شد: سند عدالت راه‌های روستایی پس از طرح و تصویب در شورای زیربنایی استان قزوین به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان قزوین ابلاغ می‌شود.

استان قزوین دارای ۸۴۳ روستای دارای خانوار بوده که ۶۸۰ روستا دارای دهیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha