تهران- ایرنا- نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه را با آنچه نازی‌ها در جنگ جهانی دوم مرتکب شدند، مقایسه کرد و گفت: ما موظفیم نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و سایر همدستانش را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشانیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مانو پینِدا (Manu Pineda) نماینده پارلمان اروپا و رئیس هیات روابط اتحادیه اروپا و فلسطین با انتشار پیام و ویدئویی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: رها کردن مردم بدون برق، بدون آب و بدون سوخت در غزه که رژیم اسرائیل از سال ۲۰۰۷ این منطقه را تحت محاصره دارد، مجازاتی دسته‌جمعی است که نازی‌ها در گتوی ورشو انجام دادند.

پینِدا با اشاره به حملات بی‌وقفه اسرائیل علیه نوار غزه تاکید کرد که در جریان این حملات بیش از ۱۹ هزار فلسطینی که «بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زن و کودک هستند»، جان خود را از دست داده‌اند؛ «و همه این‌ها بدون احتساب بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر زیر آوارها است».

این سیاستمدار اسپانیایی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم این جنایت‌ها را بدون مجازات رها کنیم. ما موظفیم نتانیاهو و بقیه همدستانش را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشانیم.

مانو پینِدا بارها جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و همچنین حمایت غرب از نسل‌کشی این رژیم در این منطقه را محکوم کرده است.

در ماه‌های اخیر و با تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا مانند مارک بوتنگا نماینده بلژیک و میک والاس نماینده ایرلند، بارها به شدت از اقدامات اسرائیل انتقاد کرده و خواستار آتش‌بس شده‌اند.