بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امضا ۲ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای احداث و بهره‌برداری پایانه فله مایع به ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمد شکیبی‌نسب" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دیده شده در این ارتباط با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی ۲ تفاهم‌نامه ۲۴ هزار میلیارد ریالی با ۲ سرمایه‌گذار توانمند داخلی به امضا رسید که از لحاظ اعتباری این رقم تاکنون در بنادر استان بی سابقه بوده است.

وی افزود: امید است در آینده نزدیک با آماده سازی مابقی اراضی مجتمع بندری نگین، شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران برای تحقق توسعه دریامحور در استان بوشهر باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین نیز مشتمل بر جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی با جدیت تمام در حال اجرا است.

شکیبی نسب ادامه داد: با هدف شتاب بخشی در طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین نشست‌های کارگروه ویژه به صورت منظم و هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی گفت: در این کارگروه مسائل و موانع احتمالی در مسیر اجرا طرح‌های مجتمع بندری نگین مورد بررسی و رفع می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: به موازات اجرا طرح‌های توسعه‌ای در مجتمع بندری نگین پذیرش سرمایه‌گذاران نیز با ظرافت و دقت مناسبی در حال انجام است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: در چند هفته اخیر سرمایه‌گذاران توانمند داخلی با حضور در بوشهر، ظرفیت‌های سرمایه گذاری این بندر را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: با تسهیلات و تمهیدات پیش بینی شده، به سرمایه گذاران برای فعالیت در بندر بوشهر اطمینان خاطر لازم داده می‌شود تا بدون کمترین دغدغه‌ای در مجتمع بندری نگین سرمایه‌گذاری کنند.