به گزارش ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، با توجه به لزوم دریافت بهموقع لیست پرداخت حق بیمه کارگاهها برای آن دسته از کارفرمایانی که به کارگزاریها مراجعه حضوری دارند و به منظور پرهیز از هرگونه وقفه در ارائه خدمات در روز پایانی ماه، کارکنان شاغل در حوزه دریافت لیست و وصول حق بیمه کارگاهها در کارگزاریهای تأمین اجتماعی در سراسر کشور در روز پنج شنبه ۳۰آذر تا ساعت ۱۸ و تا زمان مراجعه کارفرمایان در کارگزاریها حضور دارند و نسبت به پاسخگویی و ارائه خدمات به کارفرمایان اقدام میکنند.
دراین گزارش تصریح شده است؛ سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir فعال است و کارفرمایان میتوانند به صورت غیرحضوری از طریق این سامانه نسبت به ارائه لیست و پرداخت حق بیمه در مهلت مقرر اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، کارگزاری های تامین اجتماعی به منظور برون سپاری بخشی از فعالیت های شعب اجرایی سازمان، راه اندازی شده است.
شرح وظایف کارگزاری ها شامل : دریافت لیست و(CD) حق بیمه کارگران، صدوربرگ پرداخت حق بیمه به بانک عامل، چاپ، تعویض و صدوردفاتر درمانی و تحویل آن، تامین اعتبار دفاتر درمانی، پلاک برداری وشناسایی کارگاههای جدید، قطع مقرری بیمه بیکاری من غیرحق، پیگیری ووصول ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی، ابلاغ برگه های مطالباتی (صورت بدهی، اخطاریه، اعلامیه، مفاصاحساب و سایر ابلاغیه ها و...)، ثبت اطلاعات افراد تبعی(افرادی که تحت پوشش بیمه اصلی قراردارند)، انجام بخشی ازفرآیند" تشکیل پرونده مطالباتی کارگاهی "، بازاریابی از بیمه مشاغل آزاد واختیاری، حسابرسی و ارسال مراسلات و کلیه مکاتبات اداری است.