دماوند - ایرنا - فرمانده سپاه شهرستان دماوند با اشاره به نقش بانوان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، گفت: نقش بانوان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تاثیر گذار بوده و می توان از آنها به عنوان پل ارتباطی در تربیت کودکان و نوجوانان با این فرهنگ استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا نجفی روز چهارشنبه در یادواره مادران شهدای زن که در سالن همایش اردوگاه مصطفی خمینی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه برگزاری کنگره شهدای استان تهران هستیم که طی برنامه‌ریزی های صورت گرفته تلاش شد به تمامی ابعاد حوزه شهدا در استان پرداخته شود.

وی افزود: امروز نیز به یکی از شاخص‌های مهم شهرستان دماوند به واسطه وجود هفت شهیده زن شهرستان پرداخته و نخستین یادواره شهدای بانوان دماوند که تاکنون به صورت اختصاصی پرداخته نشده بود پرداخته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نقش بانوان در دفاع مقدس، پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی ویژه و بی‌بدیلی است.

فرمانده سپاه شهرستان دماوند گفت: در این یادواره علاوه بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این هفت شهیده زن شهرستان، به نقش بانوان همچون مادران، همسران و خانواده شهدا که جوانان کشور را پشتیبانی کردند تا در صحنه جهاد حضور یافته و جان خود را برای دفاع از کشور فدا کنند، پرداخته شد.

این مراسم با روایتگری مادر شهیدان خالقی، اجرای نمایش شاهدان از دیروز تا امروز و بازدید از نمایشگاه سوگواره حدیث غربت همراه بود و یاد و خاطره شهیده ها خدیجه قزوینی، دکتر پروین ناصحی، معصومه قزوینی، عشرت اسکندری، شهربانو قزوینی، اقدس آسایش و فاطمه قزوینی از شهیده های زن شهرستان دماوند گرامی داشته شد.