انتقال تجارب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یکی از ابزارها در جنگ شناختی و فرهنگی است

تهران- ایرنا- مشاور عالی فرماندهی کل قوا بیان خاطرات و انتقال تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رمز موفقیت در تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن دانست و گفت: نهضت خاطره‌گویی و انتقال تجارب این دو رویداد یکی از ابزارها در جنگ شناختی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا، سرلشکر سید رحیم صفوی روز سه‌شنبه در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در هشت سال دفاع مقدس که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: از فرمان رهبر معظم انقلاب برای راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی ۷ سال می‌گذرد و امروز در هشتمین همایش میزبان یادگاران دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه با طرح این سوال که هدف ما از خاطره‌گویی چیست، عنوان کرد: هدف ما ساختن نسل جوان است زیرا ۵۲ درصد جمعیت ما زیر ۴۰ سال هستند که جنگ و انقلاب را ندیده‌اند و ما با این نهضت خاطره‌گویی می‌خواهیم تجارب گرانقدر دو پیروزی عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که هر دو رویداد تاریخی و بی نظیر است را به جوانان انتقال دهیم.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با ذکر ویژگی‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: با مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها مانند انقلاب کویر فرانسه، انقلاب روسیه، انقلاب چین و انقلاب کوبا تفاوت ها را به خوبی درمی یابیم که این انقلاب در رهبی، حضور مردم، داشتن یک فرهنگ، ایدئولوژی و چارچوب بی نظیر بود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: همین پیروزی در دفاع مقدس نیز با رهبری امام خمینی(ره) بی نظیر است و به غیر از نیروهای مسلح، سپاه و ارتش قهرمان که مظلومانه جنگیدند و شجاعان پیروز شدند، امام راحل توانست ۲ میلیون بسیجی را به صحنه آورد چراکه ظرفیت تهدید بالاتر از توان نظامی ما بود اما ایشان معادلات را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی باعث آوارگی بیش از سه میلیون نفر از خانه‌ها، شهر و روستاها شده بود و این شرایط با مجاهدت‌های مردم و نیروهای مسلح کشورمان تغییر کرد، ادامه داد: هدف ما بیان این مجاهدت‌ها و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه دو رویداد عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مرزهای ایران فراتر رفت، گفت: این دو رویداد امروز تبدیل به فرهنگ مقاومت و جبهه مقاومت نه تنها در منطقه بلکه در آمریکای جنوبی موجب شد که آنها مقابل آمریکا بایستند. فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جبهه مقاومت از غرب آسیا تا آمریکای جنوبی ایجاد کرده است.

سرلشکر صفوی در ادامه درباره مقاومت مردم مظلوم غزه گفت: شاهد مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم و همگان مشاهده کردند که این جنگ مدعیان دروغین حقوق بشر مانند آمریکا را رسوا کرد و نشان داد که آنها در مقابل جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی چشم بینا و گوش شنوا ندارند و حتی قطعنامه شورای امنیت را وتو می کنند.

وی گفت: اگر آمریکایی ها از رژیم صهیونیستی حمایت نمی کردند یک روز هم در عملیات طوفان الاقصی دوام نمی‌آوردند و حتی وزیر خارجه آمریکا گفت که من رژیم صهیونیستی را در حال فروپاشی دیده‌ام.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا بیان خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را رمز موفقیت در تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن دانست و گفت: ما باید در عرصه فضای مجازی و جنگ شناختی و فرهنگی، نیز مانند دفاع مقدس پیروز شویم که نهضت خاطره‌گویی و انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یکی از ابزارهای ما در این میدان نبرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha