همدان-ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم ۲ طرح مهم در حوزه ترافیکی و اتوبان سازی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هدیه کرد.

به گزارش‌ خبرنگار ایرنا حمیدرضا حاجی‌بابایی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از کاروان ورزش همدان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین اظهار کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته تصویب ۲ طرح مهم که سال ها مورد پیگیری بود، توسط وزارت کشور و راه و شهرسازی به طور رسمی اعلام شد.

وی ادامه داد: احمد وحیدی وزیر کشور به طور رسمی اعلام کرد که در شهرهای همدان، رشت و قزوین نیز بحث تراموا مطرح است و ۹ شهر کشور نیز از مترو استفاده می‌کنند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: این طرح پنج سال قبل مطرح بود و با پیگیری های صورت گرفته ، اکنون تحقق یافت و به زودی کارهای مطالعاتی آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با اعلام وزیر راه و شهرسازی، ۳۸ کیلومتر اتوبان در محور همدان تا پلیس راه جاده کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت های ارزنده در حوزه ورزش همدان نیز گفت: فضاهای گسترده ای در ورزش این استان ایجاد شده به طوریکه هم اکنون بهترین امکانات را برای میزبانی های ملی و بین‌المللی داریم.

حاجی بابایی یادآور شد: در اقصی تقاط استان همدان به خصوص روستاها زمین های فوتبال و سالن های استاندارد ساخته شده و نشان از قابلیت های توانمند ورزش استان همدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم از ۱۹ نشان آور ، مربی، داور و ورزشکار اعزامی همدان به بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین تقدیر شد.