سبزوار- ایرنا- آیین رونمایی از کتاب "مادران میدان جمهوری" با موضوع روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات، شامگاه جمعه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از مسوولان و بانوان در حسینیه عطارهای سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: تدوین و انتشار این کتاب که روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات است، نشان از سرعت عمل فرهنگی و سطح فرهیختگی دارد که باید از این بابت به مولف کتاب و مجموعه حسینیه هنر سبزوار تبریک گفت.

مجید بذرافکن با بیان اینکه هیچ عرصه ای پیچیدگی های حوزه سیاست را ندارد، افزود: روایت مادرانه از دعوت به انتخابات در قالب ثبت تک نگاری، خاطره نگاری است و خرده روایت آن هم در مناطق آسیب دیده شهر کاری دشوار اما مشفقانه و مجاهدانه بوده است.

وی افزود: کتاب مادران میدان جمهوری در واقع امتداد حرکت شهداست و اگر در دوران دفاع مقدس بانو "خیرالنسا صدخَروی" کار پشتیبانی جنگ و پخت نان برای رزمندگان را انجام می داد امروز در مسیر سیلاب شبهات، که ذهن‌ها و قلب جامعه را نشانه رفته است، این اقدام فرهنگی نجات از خطر گرداب‌های فتنه دشمنان محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اظهار داشت: این کتاب نشانه بلوغ و حرکت فرهنگی انقلابی و فصل جدیدی از تحولات فرهنگی است که از سوی گروه‌های مردمی تالیف شده است.

بذر افکن با بیان اینکه جهاد فرهنگی و سیاسی نیاز به کارهای خرد و کلان روایت دارد، گفت: کتاب مادران میدان جمهوری کلان روایت است چنانکه در عرصه‌های مختلف قابل تکرار و الهام بخش است.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: این مسیر امروز در غزه و دیروز در تشییع شهدا آشکار کرد که بانوان در بیان حماسه با قدرتی بیشتر از زبان مردان وارد میدان شده اند.

مدیر حسینیه هنر سبزوار نیز گفت: کتاب مادران میدان جمهوری، روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات است که به قلم "مریم برزویی" نوشته شده و روایتی از دعوت زنان و مادران سبزواری به انتخابات را در مکان های عمومی، کوچه، خیابان، بوستان و در گفت و گو با مردم، با هدف ترغیب به مشارکت پرشور در این عرصه سرنوشت ساز به نمایش گذاشته است.

اسماعیل هاشم آبادی افزود: در روایت تاریخ انقلاب اسلامی تلاش شده است نه تنها دوران دفاع مقدس بلکه عرصه‌های فرهنگی هنری و پیشرفت‌های انقلاب نیز روایت شود و در این مسیر کتاب مادران میدان جمهوری در واقع اثری سیاسی، انتخاباتی از حضور دختران و مادران شهر سبزوار است که در انتخاب گذشته محقق شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.