کاشان _ ایرنا _ رییس اداره  ثبت اسناد و املاک کاشان  گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) در شهرستان  عقب است و از مجموع  ۱۶۰ هزار هکتار عرصه‌ ملی و منابع طبیعی شهرستان تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار دارای اسناد تک برگی است.

محمدعلی ناظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۱۷ هزارو ۱۰۰ هکتار از اراضی کاشان باید حدنگاری شود که در این زمینه نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی اظهار کرد: ماده ۹ قانون جامع کاداستر همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا نقشه اراضی املاک خود را برای جانمایی در اسناد کاداستر، اسناد قدیمی خود را به اسناد مالکیت تک برگی تبدیل کنند.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان بیان کرد: پنج سال از اجرای این مصوبه می‌گذرد و وقت آن به اتمام رسیده در صورتی که از اجرای طرح خیلی عقب هستیم.

ناظمی گفت: همین موضوع سبب می‌شود در برخی اراضی تداخلاتی ایجاد شود و دست‌اندازی‌هایی بر منابع طبیعی و اراضی ملی صورت بگیرد چون اراضی اسناد تک برگ مشخصی ندارد.

وی افزود: ابتدای سال جاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکاتباتی را با استانداران و روسای دادگستری‌های استان‌ها انجام داد که برای اجرایی شدن دستورالعمل تعیین تکلیف اسناد اراضی درخواست همکاری شده است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک کاشان بیان کرد: در این خصوص در کاشان نیز ابلاغیه به همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارسال شده تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف اراضی اقدام شود.

ناظمی گفت: تاکنون اطلاعات حدود چهارهزارو ۸۴۵ هکتار از اراضی کاشان در در لایه‌های اختصاصی بانک جمع اسناد و املاک جانمایی شده و برای مابقی اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تعیین تکلیف اراضی ملی کاشان گفت: برنامه‌ای توسط سازمان اسناد و املاک کشور برای همه استان‌ها طراحی شد که برای شهرستان ما نیز سهمیه‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ اختصاص یافته است.

. وی افزود: بر اساس این برنامه تا پایان امسال باید ۱۱ هزار هکتار نقشه کاداستر با همکاری منابع طبیعی تهیه و جانمایی شود.

وی اظهار کرد: همچنین برای تثبیت اراضی تا پایان سال جاری باید ۱۷ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل و اختلاف صورت گیرد و تثبیت شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.