تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۲ طرح ناتمام فرهنگی در این استان معطل اعتبار مانده و اکنون عملیات ساخت ۱۴ طرح بدلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین‌زاده روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه نیمه تمام فرهنگی هنری تربت‌حیدریه، در گفت و گو با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان افزود: تکمیل این طرحها دستکم به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

وی اظهار امیدواری کرد که تا ۶ ماه آینده‌ سه پروژه فرهنگی هنری در شهرستانهای تربت‌حیدریه، جوین و جغتای خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: پروژه فرهنگی هنری «پیشکوه» در تربت‌حیدریه اعم از نگارخانه و فضاهای آموزشی و سالن چند منظوره امکان خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند، اما به دلیل بزرگی تامین اعتبار آن زمان بر شده‌ است.

به گفته وی، بنا داریم تا بهار سال آینده سالن چند منظوره  پیشکوه افتتاح تا شهروندان موفق به تماشای فیلم شوند.

تکمیل طرح فرهنگی «پیشکوه» نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار
مشاور پروژه فرهنگی هنری پیشکوه تربت‌حیدریه نیز گفت: عملیات ساخت این طرح از سال ۱۳۸۶ شروع شده و اکنون ۲ پیمانکار مشغول به کار سالن چند منظوره سینما و تٱسیسات زیربنایی هستند.

علی صدقی افزود: پیمانکار تٱسیسات زیربنایی حدود ۷۵ درصد کار را به اتمام رسانده و پیمانکار دوم نیز که در بخش سینما و سالن چند منظوره مشغول است، با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تلاش می‌کند تا پایان بهار سال آینده آن را به بهره‌برداری برساند.

وی گفت: در مجموع به انضمام محوطه‌سازی و آب و برق و گاز حدود هزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت‌حیدریه نیاز است.

نماینده مردم منطقه تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم تسریع روند اداری اجرای طرحها در فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد که از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۵۰۰ میلیارد ریال برای پروژه پیشکوه، سالن چند منظور سینما تخصیص یافته و می‌بایست روند اداری مناقصه و بروکراسی‌ها تا امروز به پایان می‌رسید.

محسن زنگنه افزود: همچنین دستگاه‌های نظارتی استان روند حرکت ادارات را کند می‌کنند و با این روش عملا نمی‌توان در استان کار خاصی انجام داد.

وی ادامه داد: در ابتدا پیگیری این پروژه، اعلام کردند ۹۰ درصد کار انجام شده و تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است، لذا سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که نیمی از این مبلغ به حساب ارشاد واریز شد و گمان کردیم پروژه با این مبلغ به اتمام می‌رسد.