یزد- ایرنا - معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون ۶ جلسه پایش طرح‌های صنعتی که در شهرک‌ها و نواحی زمین دریافت کرده‌اند، برگزار و برای ۹۶ طرح راکد تصمیم‌گیری شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، "سید مجتبی نجفی" با تاکید بر تداوم پایش طرح‌های صنعتی بلاتکلیف، با تاکید بر ضرورت اجرای تعهدات در زمان مقرر افزود: پایش انجام شده تا کنون مساحتی بیش از ۵۴ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را شامل می شود که تعیین تکلیف این طرح‌ها در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: هر طرح پس از پایش توسط کمیته‌ای ویژه، برای تعیین تکلیف به کمیته وصول و تعهدات قراردادی،کمیته حل اختلاف و داوری و هیات مدیره ارجاع می شود که تا کنون، ۳۴ طرح پس از پایش به کمیته حل اختلاف و داوری ارجاع شده است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنعت نیازمند زیرساخت است و شرکت شهرک‌های صنعتی موظف است زیرساخت‌های مورد نیاز استقرار واحدهای صنعتی را فراهم کند اما از طرفی سرمایه گذاران نیز باید در موعد مقرر نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کند و عدم اجرای تعهدات پذیرفتنی نیست.

نجفی خاطرنشان کرد: در استان از بین ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۲۹ مجموعه در حال بهره برداری است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان توانسته از بیش از هشت هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی در اختیار، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار را وارد فاز عملیاتی کند.

حدود ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۶ هزار و ۷۴۴ هکتار در استان یزد وجود دارد که افزون بر ۳۰ هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی اشتغال دارند.