کرمان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: باید برای شب های تاریک بم فکری کنیم و شرکت بازآفرینی کمک می‌کند تا سال آینده در چنین روزی(سالگرد زلزله بم) شب های این شهر نیز نورانی و زیبا شود.

به گزارش ایرنا، محمد آیینی عصر سه شنبه در مراسم گرامیداشت جانباختگان زلزله بم(پنجم دی ۱۳۸۲) در محل بهشت زهرا این شهر افزود: فرزندان درگذشتگان این زلزله سال گذشته به عنوان سفیران نوسازی و مقاوم سازی مسکن به سراسر کشور اعزام شدند و بیش از ۱۰۷ همایش برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سفیران نوسازی در سراسر کشور اعلام کردند اگر به نوسازی مسکن شتاب ندهید به طور حتم جان افراد دیگری گرفته می شود.
آیینی گفت: امسال نیز رویداد دیگری با حضور همین سفیران نوسازی شروع شد تا کارها و اقدامات ارزنده ای که باعث شتاب زدگی به نوسازی مسکن شده است ارزیابی شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: از پنجم دی ماه سال گذشته تاکنون در سراسر کشور بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی نوسازی و همچنین ۶۰ هزار خانه ناپایدار جمع شده است.
وی افزود: جایزه ملی بم با همکاری سفیران نوسازی طراحی شده و نام بم همچنان ماندگار خواهد ماند تا ایران برای نوسازی بپاخیزد.
آیینی اضافه کرد: روزی تمام ایران برای بمِ آباد برخاستند اما امروز سفیران نوسازی بم برای ایران قوی به پاخاستند تا سقف های لرزانی برچیده شوند و نوسازی شتاب گیرد.

به گزارش ایرنا جایزه ملی بم به مناسبت روز ایمنی در مقابله با زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با شاخص‌های فنی و دقیق ارزیابی اعلامی توسط شرکت بازآفرینی شهری به برترین شهرداری‌های استان که در سه حوزه نوسازی مسکن، فضاهای شهری و توانمندسازی اقدامات برتری داشته اند اعطا خواهد شد.

مراسم بزرگداشت جانباختگان زلزله بم عصر امروز با حضور دیگر مسئولان استانی برگزار شد.