یزد-ایرنا- فرماندار شهرستان یزد گفت: با توجه به ضرورت اجرای سندتوسعه شهرستان و درخواست‌های شهروندان برای انتقال واحدهای صنفی ضایعاتی به بیرون یزد، راه اندازی شهرک ضایعات پیگیری و فاز یک آن در مراحل پایانی قرار دارد .

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا مدرسی روز چهارشنبه در بازدید نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی از شهرک ضایعات یزد، افزود: راه اندازی فاز یک و فازهای توسعه‌ای شهرک ضایعات در حال انجام است و بیش از ۴۰۰ قطعه زمین ۳۰۰ متری در این شهرک با هماهنگی اتاق اصناف برای استقرار فعالان این صنف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۱ قطعه از فاز یک شهرک ضایعات برای انتقال واحدهای ضایعاتی داخل شهر به این محل آماده شده است و برای انتقال تمامی واحدهای این صنف به شهرک اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار یزد گفت: شهرک ضایعات یزد یک نمونه از اولین شهرک‌های فعال در این زمینه است که توسط بخش خصوصی ایجاد شده و طبق توافقات صورت گرفته، مجموعه ای نیز برای استقرار نیروهای نظارتی در این شهرک در نظر گرفته شده است.

مدرسی افزود: اولویت واگذاری قطعات به متقاضیانی است که دارای پروانه صنفی باشند و رای ماده ۲۰ شهرداری در پرونده آنها درج شده باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد پیمانکار شهرک ضایعات یزد را با وجود پیگیری های مکرر فرمانداری ، غیرقابل قبول دانست و گفت: جلسات متعددی برای رفع موانع انتقال شبکه های آب، برق و مخابرات این شهرک در استانداری و فرمانداری یزد تشکیل شده و امیدواریم شاهد تسریع در راه اندازی این شهرک باشیم.

شهرک ضایعات با وسعت بیش از ۳۰ هکتار در فاصله هفت کیلومتری شمال شرق شهر یزد در دست راه اندازی است.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌های اداری و قضایی از فاز یک و فازهای در دست احداث شهرک ضایعات یزد بازدید کردند و تصمیمات لازم برای رفع موانع موجود در مسیر آغاز فعالیت این شهرک از سوی دستگاه های متولی هر بخش گرفته شد.