بجنورد- ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امسال ۷۰ هزار میلیارد ریال به صندوق بیماران خاص و سخت درمان کشور اختصاص یافت که نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی افراد جامعه می توانند زیر پوشش بیمه سلامت باشند و در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تلاش می کنیم تا تمامی بیماران خاص زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند چرا که هزینه این بیماران بالا است.

وی یادآور شد: خدمت به بیماران خاص و سخت درمان در گذشته بسیار محدود بود و تنها به پنج بیماری کمک می شد و به نوعی خدمت به این گروه مورد غفلت قرار گرفته بود و اینک ۱۰۷ نوع بیماری زیر پوشش صندوق قرار دارند.

ناصحی بر پیشگیری از بیماری ها نیز تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم که بیماری ها کاهش یابد تا پرداخت ها در این خصوص کمتر شود چرا که هزینه های بخش درمان بسیار بالا است.

وی در ادامه از تشکیل معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت خبر داد و ادامه داد: در این خصوص باید تلاش ها را مضاعف کنیم که با اجرای طرح های غربالگری امکان پذیر است.

لزوم توجه به پزشک خانواده

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار بر توجه به پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: بیمه شدگان باید در زمان بروز بیماری به پزشک خانواده مراجعه کنند و بعد از معاینه و مشورت در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: این در حالی است که برای بیمه شدگان، پزشک خانواده تعریف شده است اما شهروندان در این خصوص اطلاع لازم ندارند و در مواجه با بیماری ها در اولین مرحله به پزشکان متخصص و حتی فوق تخصص مراجعه می کنند که بعضا هیچ نیازی به مراجعه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از عملکرد برخی از پزشکان نیز گلایه کرد و افزود: در جامعه پزشکان باید فرهنگ سازی شود که اگر پزشکی بیماری را تشخیص ندهد این موضوع را با بیمار در ارتباط بگذارند تا بیمار متحمل سختی و هزینه زیادی نشود.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: حتی باید در دروس دانشجویان پزشکی واحد درسی در این خصوص گذاشته شود تا تمامی پزشکان در نسخه پیچی دقت لازم را داشته باشند.