تجویز دارو در نسخه‌های ایرانی ۲ قلم بیش از میانگین جهانی است

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل سازمان بیمه ایران با بیان اینکه در هر نسخه در کشور ۴.۲ قلم دارو پیچیده می شود گفت: میانگین دارو در نسخه های ایرانی ۲ قلم بیش از میانگین جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در جمع کارکنان بیمه سلامت استان خراسان شمالی اظهار کرد: متوسط تعداد دارو در هر نسخه در دنیا ۲ قلم است.

وی افزود: همچنین در مصارف سایر موارد از جمله آزمایشگاه ها و حوزه بستری نیز از نرمال ها بالاتر هستیم که در این خصوص باید بیشتر کار کرد تا به متوسط جهانی رسید.

مدیر عامل سازمان بیمه ایران گفت: تنها در حوزه انسولین در هفت ماه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد با این وجود مصرف دارو را باید در کشور ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه باید جلوی سوء مصرف ها گرفته شود افزود: در این راستا باید گام به گام عمل کرد و باید با اجرای طرح های غربالگری در شناسایی بیماری ها نیز اقداماتی انجام داد که این مهم در راستای سلامت جامعه مفید خواهد بود و همچنین هزینه های درمان را نیز کاهش خواهد داد.

۶۰۰ هزار بیمه شده رایگان در خراسان شمالی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی نیز در ادامه گفت: از مجموع ۸۰۰ هزار بیمه شده استان ۶۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

مهرداد سفیدگران تصریح کرد: پنج دهک اول جامعه از خدمات رایگان برخوردار هستند، دهک ۶ تا ۹ از تخفیف ها برخوردار هستند و تنها دهک ۱۰ حق بیمه خود را کامل پرداخت می کنند.

وی گفت: تنها حدود یک درصد بیمه شدگان استان جزء دهک ۱۰ هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی افزود: در دولت سیزدهم صندوق بیماران خاص از پنج به ۱۰۷ گروه ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۳۲۰ نفر که به بیماری خاص و صعب العلاج مبتلا در این استان نشان دار شده اند و بخشی از هزینه را تقبل تا فشار بیماری کم شود.

۱۸۵ هزار میلیارد اعتبار اجرای طرح پزشک خانواده اختصاص نیافت

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه گفت: ۱۸۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور مصوب شد اما هیچ مبلغی تاکنون اختصاص داده نشده است.

محمد مهدی ناصحی اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کشور نیازمند تخصیص اعتبار است که در برخی از استان ها از محل هایی پرداخت شده است که دچار مشکل خواهند شد.

وی بر اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد و افزود: نظام ارجاع با اجرای این طرح عملیاتی خواهد شد اما متاسفانه در این خصوص اعتباری نرسیده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: اجرای طرح نظام ارجاع را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اجرایی خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد پرونده الکترونیکی نیز تاکید کرد و گفت: این طرح توسط وزارت بهداشت در حال انجام است که بیمه سلامت نیز مشارکت خواهد داشت و اینک بحث های دارو در این راستا عملیاتی شده است و تلاش می کنیم که حوزه آزمایشات و سایر بخش ها را نیز در آن وارد کنیم.

ناصحی در بخش دیگری از سخنانش بر اصلاح تعرفه های حوزه پزشکی اشاره ای کرد و افزود: با اصلاح نشدن این امر دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها آسیب خواهند دید و در نهایت مردم نیز از این قبل دچار مشکل خواهند شد.

وی گفت: اینک که جامعه پزشکی و پرستاران و سایر بخش های حوزه سلامت از تعرفه ها گلایه مند هستند اگر در این راستا اقدامی انجام نشئر و چاره ای اساسی نیدیشیم پدیده زیر میزی افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث فرار جامعه پزشکی به خارج از کشور و مهاجرت ها شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه ایران بر پوشش همگانی جمعیت کشور در بیمه پایه ای درمان تاکید کرد و افزود: به نوعی بیشتر جمعیت کشور زیر پوشش یک بیمه پایه هستند و افرادی که هنوز مراجعه نکرده اند نیز در زمان نیاز زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه بستر ها و خدمات اولیه و پایه ای در بحث های بیمه در کشور بسیار مناسب بوده است گفت: اینک باید تلاش کنیم تا کیفیت کار در بسته های خدماتی را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha