شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۳۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمینهای کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این بناها در زمین‌های زراعی روستای قاسم‌آباد بخش خاوران ری احداث شده بود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی آبادی روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: در این ماموریت ها ۵۴هزار متر مربع از زمین های کشاورزی روستای قاسم آباد ری از ساخت و سازهای غیرمجاز آزاد سازی شد.

وی افزود: در راستای اجرای مفاد قانون حفظ کاربری و مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز براساس دستور قضایی صادره وفق مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون موضوعه از سوی رییس حوزه های قضایی بخش خاوران و طی هماهنگی با عوامل انتظامی و اجرایی بخش نسبت این بنا ها شامل سوله، ویلا، دیوارکشی، محوطه سازی، استخر و سایر مصادیق تغییر کاربری بود که به وسیله یک دستگاه لودر با همکاری شهرداری منطقه قلع و قمع شد.

این مسئول تاکید کرد: این عملیات اجرایی، با پیگیری و دستور فرماندار شهرستان ‌و حضور نماینده بخشدار خاوران و همچنین نماینده دادگاه بخش و عوامل انتظامی و اجرایی و حضور موثر مدیریت و معاونین جهاد و از جمله همکاران امور اراضی انجام شد.

قلع و قمع ۲۴ مورد از ساخت وسازهای غیرمجاز در پاکدشت

این روابط عمومی در گزارش دیگری ا علام کرد: در راستای حفظ و حراست از زمین های زراعی و باغی در شهرستان پاکدشت، مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری بخشداری مرکزی شهرستان به اجرای تبصره‌۲ ماده ۱۰ واقع در روستای محمود آباد اقدام کرد که در این راستا تعداد ۲۴مورد بنا شامل دیوارکشی و استخر قلع و قمع شد.

این گزارش می افزاید: طی این عملیات سه هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.