۵ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85039029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخریب ۵۶ بنای غیر مجاز از جمله چند ویلا در اراضی کشاورزی قزوین

قزوین -ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۶ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان در شهرستان های قزوین، البرز و بویین زهرا از جمله چند ویلاباغ به موجب قانون قلع و قمع و نزدیک به ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

مهدی رحمان دوست روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۱ مورد از بناهای غیرمجاز قلع و قمع شده مربوط به شهرستان قزوین، ۱۰ مورد مربوط به شهرستان البرز و پنج مورد نیز به شهرستان تعلق داشت.

این مسوول همچنین گفت: بناهای غیرمجاز احداث شده در اراضی کشاورزی یاد شده شامل دیوارکشی، فنس کشی، کانکس و اتاقک، محوژه سازی و استخر در قالب بنای ویلایی بودند.

رحمان دوست یادآور شد: بناهای غیرمجاز یاد شده به موجب اجرای تبصره ۲ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی که بر قلع و قمع در زمان مشاهده تخلف و تغییرکاربری تاکید دارد یا به موجب احکام قطعی قضایی تخریب شدند.

تخریب ۵۶ بنای غیر مجاز از جمله چند ویلا در اراضی کشاورزی قزوین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با قلع و قمع بناهای یاد شده ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان البرز، چهار و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قزوین و ۲ هزار متر از اراضی کشاورزی بویبن زهرا آزادسازی و به حالت اولیه بازگشت.

این مسوول با بیان اینکه اراضی کشاورزی کشور و استان ما محدود هستند و باید در راستای حفظ امنیت غذایی و پیشگیری از بورس بازی زمین از آنها محافظت کنیم،اظهار کرد: هرگونه تغییر کاربری اعم از خرد کردن اراضی، فنس کشی و دیوارکشی و ریختن مصالح ساختمانی، نصب زیرتانکری و کانکس و ساخت اتاقک و هرگونه بنا بدون دریافت مجوز از مراجع تعیین شده در قانون از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز است و با آن برخورد می شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۷۵ هزار هکتار باغ و سایر زمین زراعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha