به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم اللهیاری روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به معضلات زیست محیطی اتوبوسهای دیزلی، ضرورت دارد تا استفاده از اتوبوسهای برقی در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.
وی افزود: در راستای توسعه یافتگی شهر قزوین و رفتن به سمت هوشمندسازی باید زیرساختهای استفاده از اتوبوسهای برقی در ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر فراهم شود.
به گفته اللهیاری، باید بتوانیم در افق کوتاه مدت تعدادی از اتوبوسهای برقی را برای ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قزوین خریداری کنیم و در بودجه سال آینده رقمی را برای این منظور اختصاص دهیم.
این مسوول در ادامه با اشاره به لایحه تکمیل ساختمان نیمه کاره شهرداری، تاکید کرد: به اعتقاد بنده تکمیل ساختمان شهرداری قزوین اولویت ندارد، چون معتقدیم اگر شهرداری پول دارد باید به درد مردم برسد و طرحهای اولویتدار مهم خود را تکمیل کند.
وی ادامه داد: اگر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان شهرداری داریم پس باید برای پروژههایی که مشکلات مردم را حل می کند، هزینه کنیم و ضرورت آنی برای تکمیل آن ساختمان وجود ندارد.
دبیر پارلمان محلی قزوین در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه افزایش سهام بانک شهر اختصاص داشت، گفت: از معاونت مالی شهرداری قزوین میخواهیم توضیح دهد که منافع بانک شهر برای شهرداری قزوین چه بوده است؟ اینکه هشتمین سهامدار عمده بانک شهر هستیم، چه منافعی برای شهر قزوین دارد؟ حرف ما این است که اگر پنج هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه و سهام به بانک شهر بدهیم، میتوانیم تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد ریالی از بانک بگیریم یا خیر؟
اللهیاری با اشاره به بررسی بستههای تشویقی برای تسهیل در امور سرمایهگذاری، اظهار کرد: باید در این بسته، بند مربوط به واحدهای تجاری به گونهای اصلاح شود که در صورت ساخت واحدهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی که باری از روی دوش شهر برداشته شود، بستههای تشویقی به سرمایه گذار اختصاص پیدا کند تا به گونهای شهر نیز از این ساخت و سازها منتفع شود، در غیر این صورت ضرورتی ندارد به واحدهای صرفا تجاری، بسته تشویقی سرمایهگذاری ارایه داده شود.