طالب محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد دانش آموز در قالب هفت گروه از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت میکنند.
وی افزود: این دانشآموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است که این مهم و تکلیف سنگین برعهده متولیان جامعه است و باید بطور ویژه به آنان توجه کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر ازعوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان گفت: ۷۷ مدرسه مستقل وضمیمه شهری و روستایی استثنایی به هزار و ۴۹۶ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه میدهند.
وی ادامه داد: ۵۸۹ دانشآموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر و هزار و ۴۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی وحمایتی آموزش وپرورش استثنایی استان تحصیل میکنند.
محمدی یادآور شد: یکی از دستاوردها و شاخصهای آموزش وپرورش استثنایی حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (فراگیرسازی) است که باید حفظ و تعامل این دانشآموزان با همسالان خود تقویت شود.