به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در مراسم راه اندازی این مرکز گفت: با افزایش پنج تا هفت درصدی پروندههای رسیده با مشکلات جدی در حوزه نیروی انسانی، اعتبارات، پایین بودن حقوق و سختی کار همکاران روبرو هستیم.
ابراهیم شاهرخیان افزود: در دوره جدید قوه قضاییه و در چارچوب سند تحول قوه، مهمترین برنامه ریزی برای برون رفت از مشکلات با هدف کاهش پروندهها، هوشمندسازی، افزایش اعتبارات، افزایش نیروی انسانی و تامین اماکن و فضاهای جدید انجام شده است.
وی هوشمندسازی روند رسیدگی به دعاوی را عاملی برای سرعت بخشیدن، دقت و صرفه جویی در وقت و منابع مالی دانست و ادامه داد: در طول برنامه هفتم به انجام ماموریتها از طریق سامانهها و کاهش نقش عامل انسانی در انجام و ارائه خدمات مثل سامانه ثنا تاکید شده است.
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، اجرا و استفاده گسترده از فناوریهای نوین مثل هوش مصنوعی را از دیگر برنامههای قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی برشمرد.
شاهرخیان اضافه کرد: بخش قابل توجهی از ساختمانهای مورد نیاز قوه قضاییه در کشور امانی یا استیجاری است که سعی داریم با ایجاد زیرساخت های لازم ساختمان های مورد نیاز قوه قضاییه را تأمین کنیم.
رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این آیین گفت: امکان حضور فراگیر مردم از سراسر کشور در این دادگاه برخط به رسیدگی مطلوب دعاوی کمک میکند.
مجتبی قهرمانی، خدمت رسانی مطلوب را نیازمند زیرساخت مناسب عنوان کرد و افزود: دسترسی به فناوری روز یکی از عوامل موثر در بهبود خدمات رسانی است و در جزیره کیش زیر ساختها فراهم شده است.
وی دومین عامل خدمت گذاری مطلوب را تامین منابع انسانی توانمند و متخصص برشمرد و تاکید کرد: در ۲ سال اخیر تعداد قضات دادگستری کیش از پنج نفر به ۱۶ نفر افزایش و توانمندی دادگستری کیش ارتقا یافته است.