به گزارش ایرنا از نشریه «چاینامورینگ پست»، شرکت هواپیمایی «کاتای پاسیفیک» هنگ کنگ در آستانه سال جدید میلادی، طی یک هفته گذشته ۴۰ پرواز خود را لفو کرد.
این شرکت هواپیمایی، لغو پروازهای خود به بهانه مریضی خلبانهای خود اعلام کرده اما «پاول ودریلت» رئیس اتحادیه کارکنان هوایی با بیان اینکه همیشه در میان خدمه پرواز بیماری وجود خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست که پروازها لغو شوند، تاکید کرد که این اقدامات ناشی از کمبود نیروی خلبان است.
ودریلیت علت کمبود کارکنان این هواپیمایی را ناشی از اخراجهای مرتبط با بیماری کویید-۱۹ عنوان کرد، وضعیتی که رفع آن ممکن است سالها طول بکشد.
آز انجایی که در بحبوحه بیماری کرونا محدویتهای زیادی نسبت به پروازها صورت گرفته، این شرکت هواپیمایی با کاهش ۹۹ درصدی مسافران روبرو شد و همین امر سبب اخراج بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نقر از کارکنان شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک شد.
بر اساس همین گزارش انجمن خدمه هواپیمای هنگ کنگ، این خط هوایی از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از هزار و ۳۵۳ خلبان خود را از دست داده است.
کاتای هنگ کنگ به خلبانان گفته است که دستمزدشان را تا ۳.۸ درصد افزایش میهد، اما خلبان نگران اخراج مجدد هستند.
این اتحادیه در اوایل این ماه گفت که آموزش، جذب و حفظ خلبانان برای این شرکت هواپیمایی چالش برانگیز بوده است، زیرا در سال جاری توانسته است تنها ۱۰۷ خلبان به نیروی انسانی خود بیافزاید. این سازمان هشدار داد که ممکن است چهار سال طول بکشد تا به تعداد خلبانهایی که قبل از همهگیری داشت، برسد.
این شرکت هواپیمایی ماه گذشته اعلام کرد که اولویت نخست را در سال آینده بر بازسازی پروازهایش گذاشته است، اما محدودیتها شامل استخدام و آموزش کارکنان و چالشهای زنجیره تامین نیز میشود.