تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از کشورها و سازمان‌های بین المللی خواست که حمله تروریستی اوکراین به شهر بلگورود را محکوم کنند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" در این بیانیه آمده است: «ما از همه کشورهای مسئول و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط می‌خواهیم که این حمله تروریستی بی‌رحمانه را بشدت محکوم کرده و علناً از رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن که مسئول چنین جنایاتی هستند، فاصله بگیرند.»

این وزارتخانه ادامه داد که سکوت کشورهای دموکراتیک و متمدن در خصوص این حمله به عنوان "همکاری در جنایات خونین اوکراین" تعبیر می‌شود.

به گزارش ایرنا, ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که انگلیس پشت حمله اوکراین به شهر بلگورود است.

وی گفت: انگلیس در پشت این حمله تروریستی قرار دارد. لندن با هماهنگی آمریکا، حکومت کی‌یف را به انجام اقدامات تروریستی تحریک می‌کند، زیرا می‌داند که ضدحمله اوکراین شکست خورده است.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که «حمله اوکراین به بلگورود با مهمات خوشه‌ای بدون مجازات باقی نخواهد ماند.»

در بیانیه این وزاتخانه آمده است: «اوکراین از مهمات خوشه‌ای ممنوعه برای گلوله باران شهر بلگورود روسیه استفاده کرد. این جنایت بدون مجازات باقی نخواهد ماند.»

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: امروز (شنبه) رژیم کی‌یف طی حمله‌ای ترکیبی با استفاده از ۲ موشک «اولخا» (Olkha) مجهز به کلاهک‌های خوشه‌ای ممنوعه و موشک‌های موسوم به «خون آشام» (Vampire) شهر بلگورود را هدف قرار داد.

حوالی ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی صدای انفجارهایی در مرکز شهر بلگورود شنیده شد که پس از آن دود سیاهی شهر را فرا گرفت. دقایقی بعد آژیر خطر به صدا درآمد و از ساکنان درخواست شد که خانه‌های خود را ترک کرده و به پناهگاه‌ها بروند.

بر اساس آخرین آمار وزارت شرایط اورژانسی روسیه، تاکنون ۱۴ نفر کشته و ۱۰۸ نفر زخمی شدند.