اردبیل - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی بسیج اردبیل با همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با هدف معرفی قابلیت‌های هنری بسیجیان هنرمند و انتخاب آثار برگزیده دایر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بسیج در نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ قلم از صنایع دستی ۴۰ هنرمند بسیجی به مدت یک هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حسن محمدی ادیب افزود: این آثار از جمله آثار راه یافته به مرحله استانی دومین جشنواره صنایع دستی است و صنعتگران و هنرمندان بسیجی استان اردبیل از این جشنواره استقبال خوبی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: این آثار در حین برگزاری نمایشگاه داوری و موارد برگزیده برای شرکت در جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج در اسفند ماه سال جاری معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی می‌تواند به معرفی بیشتر آثار و رونق آن منجر شود و اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از حضور صنعتگران در این رویدادها حمایت و استقبال می‌کند.

اردبیل در شمال ایران از ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی برخوردار است.

این استان با اشتغال ۱۲۰ هزار نفر در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی از مناطق برجسته در صنایع دستی ایران محسوب می‌شود ، چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف آن است.