نمایشگاه‌ ملی صنایع‌ دستی فرصتی مناسب برای هنرمندان استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اردبیل که در مردادماه برگزار می‌شود فرصتی مناسب برای معرفی هنرمندان استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اردبیل اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی استان اردبیل با محوریت اداره کل میراث‌ فرهنگی استان با حضور حداکثری هنرمندان کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت امکان تلفیق زمان برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی و نمایشگاه روستا آباد می‌تواند در رونق هرچه بیشتر این رویدادها موثر باشد و مقرر شد دستگاه‌های متولی این موضوع را نیز در هفته جاری بررسی کنند.

میرجعفریان افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای معرفی، عرضه محصولات و رونق اقتصادی حوزه صنایع‌دستی است که امیدواریم نمایشگاه اردبیل نیز در این راستا موثر باشد.

نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اردبیل ۱۵ تا ۱۹ مردادماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار خواهد شد.

اردبیل از استان‌های مطرح در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور آثار ارزشمندی در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha