یزد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: از ۳۶ بحران طبیعی که در کشور وجود دارد ۱۶ مورد آن این استان را در معرض تهدید قرار داده که خشکسالی در صدر این موارد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، " محمدعلی ملک‌زاده " روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، سیل، زلزله، گرد و غبار، سرمازدگی و فرونشست عمده ترین تهدیدهای استان پس از خشکسالی برشمرد و افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ زلزله در استان ثبت می‌شود که عمده این زلزله‌ها مربوط به شهرستان‌های بافق و بهاباد است.

وی با بیان اینکه کشور ایران و این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی با بحران‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: یزد در تمام فصول سال با تهدیدات و مخاطرات طبیعی مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان ۲ گسل زلزله خیز دارد که یکی از این گسل‌ها در منطقه بافق و بهاباد فعال است و گسل دیگر در منطقه مهریز در حال ذخیره انرژی است، گفت: همواره باید آمادگی لازم در برابر زلزله در استان وجود داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیل و خشکسالی ۲ مقوله‌ای متضادی هستند که به استان یزد آسیب می‌زند و با توجه به کمبود آب لازم است برای جلوگیری از مشکلات در تابستان اقدامات پیشگیرانه انجام شود و آب منطقه‌ای در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

آیت‌الله "محمدرضا ناصری " تصریح کرد: برای هدایت سیلاب و بهره گیری خوب از بارش‌ها باید برنامه ریزی شود و با انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع بحران نداشته، آسیب‌ها و خسارات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

استان یزد با متوسط بارش بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتر در سال کم بارش ترین استان کشور است.