۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبر: 85340231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدید یزد با ۱۷ بحران، خشکسالی صدرنشین تهدیدهای استان

یزد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: از ۳۶ بحران طبیعی که در کشور وجود دارد ۱۶ مورد آن این استان را در معرض تهدید قرار داده که خشکسالی در صدر این موارد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، " محمدعلی ملک‌زاده " روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، سیل، زلزله، گرد و غبار، سرمازدگی و فرونشست عمده ترین تهدیدهای استان پس از خشکسالی برشمرد و افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ زلزله در استان ثبت می‌شود که عمده این زلزله‌ها مربوط به شهرستان‌های بافق و بهاباد است.

وی با بیان اینکه کشور ایران و این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی با بحران‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: یزد در تمام فصول سال با تهدیدات و مخاطرات طبیعی مواجه است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان ۲ گسل زلزله خیز دارد که یکی از این گسل‌ها در منطقه بافق و بهاباد فعال است و گسل دیگر در منطقه مهریز در حال ذخیره انرژی است، گفت: همواره باید آمادگی لازم در برابر زلزله در استان وجود داشته باشد و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سیل و خشکسالی ۲ مقوله‌ای متضادی هستند که به استان یزد آسیب می‌زند و با توجه به کمبود آب لازم است برای جلوگیری از مشکلات در تابستان اقدامات پیشگیرانه انجام شود و آب منطقه‌ای در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

آیت‌الله "محمدرضا ناصری " تصریح کرد: برای هدایت سیلاب و بهره گیری خوب از بارش‌ها باید برنامه ریزی شود و با انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع بحران نداشته، آسیب‌ها و خسارات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

استان یزد با متوسط بارش بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیمتر در سال کم بارش ترین استان کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha