پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: در جریان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۸۰ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای شهرستان پیشوا پیش‌بینی شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد انتخابات پیشوا با بیان اینکه از این تعداد ۷۶ شعبه ثابت و چهار شعبه سیار است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، از مجموع شعبه های اخذ رأی پیش بینی شده، ۶۰ شعبه در بخش مرکزی و ۲۰ شعبه در بخش جلیل آباد مستقر می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که انتخابات را مظهر اقتدار نظام اعلام کردند، افزود: با تعامل و همکاری هیأت اجرایی و نظارت و با بسیج کلیه امکانات، شهرستان پیشوا آماده خلق حماسه ای دیگر در انتخابات اسفندماه امسال است.

این مسئول تصریح کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و قطعا با تعامل و همکاری هیأت اجرایی و نظارت و تمامی دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم سیاسی، شاهد حضور پرشور مردم پیشوا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خواهیم بود.

تاجیک‌نوری خاطرنشان کرد: امروز همه وظیفه دارند تا به میدان آمده و زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند و به این منظور، لازم است تا ضمن رصد فضای مجازی، نسبت به اطلاع رسانی صحیح از شعبه های اخذ رأی و تبلیغات محیطی اقدام شود.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش با اجرای همایش رأی اولی ها، ضمن تبیین دستاوردهای نظام در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین، نسبت به ترغیب و تشویق حضور آنان در انتخابات اقدام کند.

فرماندار پیشوا آموزش را رکن اساسی کاهش مشکلات در زمان برگزاری انتخابات برشمرد و یادآور شد: تا زمان برگزاری انتخابات لازم است نسبت به آموزش عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و حوزه آی تی اقدام تا در روز انتخابات، کارها بدون مشکل اجرایی شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.