پیشوا- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با نصب ۱۵ دستگاه ترانسفورماتور و احداث فیدر ۲۰ کیلوولت، ضعف ولتاژ و نوسانات برق در بخش مرکزی و جلیل آباد پیشوا برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک نوری روز سه‌شنبه در حاشیه اجرای طرح جهادی رفع مشکلات برق شهرستان پیشوا به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای خدمت‌رسانی به مردم و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه خدمات زیرساختی برق، رفع مشکلات این حوزه در دستور کار مسئولان شهرستان و شرکت توزیع برق منطقه پیشوا قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی نقاط مشکل دار در حوزه ناپایداری و ضعف ولتاژ برق و با هماهنگی مجموعه برق شهرستان‌های استان تهران و جذب اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریالی، ۱۵ دستگاه ترانسفورماتور تهیه و با اجرای طرح جهادی در بخش مرکزی و جلیل آباد پیشوا نصب گردید.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، به منظور پایداری برق در سال آینده، یک فیدر ۲۰ کیلوولت که از پست فاطمیه ورامین تغذیه می‌شود در شهرستان پیشوا احداث شد تا ناترازی برق به ویژه در سال آینده رفع شود.

تاجیک نوری گفت: در جریان اجرای این طرح، ۴۰ عدد تیر برق فرسوده و نیازمند تقویت سازی شناسایی و تعویض و ترمیم شد تا مشکلی برای انتقال برق به مناطق شهری و روستایی پیشوا ایجاد نشود.

فرماندار پیشوا افزود: با اجرای این طرح جهادی، تا ۳ سال آینده مشکل برق در مناطق مرکزی شهر پیشوا برطرف شده و با رساندن برق پایدار به مشترکین، از بروز مشکل برای مردم جلوگیری می‌شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.