لندن- ایرنا- طوفان و وزش شدید باد همراه با بارش شدید باران برای هفتمین روز پیاپی باعث جاری شدن سیلاب، اختلال گسترده در سیستم حمل‌ونقل و قطعی برق در بخش‌های وسیعی از انگلیس شده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، بیشتر شرکت‌های ریلی به مسافران توصیه کرده‌اند که به دلیل سقوط درخت روی خطوط راه‌آهن و قطعی برق سفر نکنند. برخی از اپراتورها خدمات خود را لغو کرده و آن دسته هم که فعالیت می‌کنند به مسافران گفته‌اند که تنها در شرایط ضروری سفر کنند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که هزاران مسافر قطار در نخستین روز کاری پس از تعطیلات کریسمس، در ایستگاه‌های مرکزی سرگردان و به دلیل کاهش خدمات ریلی معطل هستند.

وضعیت خیابان‌ها و محورهای بین شهری نیز به دلیل جاری شدن سیلاب تعریف چندانی ندارد و برخی از تونل‌های پایتخت نیز به دلیل آب‌گرفتگی مسدود شده است. همچنین برخی مکان‌های گردشگری از جمله چرخ‌و فلک معروف «لندن آی» و باغ کیوگاردن در پی طوفان تعطیل شد.

انجمن شبکه‌های انرژی (ENA) انگلیس که اطلاعات توزیع‌کنندگان انرژی را جمع‌آوری می‌کند، تخمین زده است که تا ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ ۳۸ هزار مشترک به دلیل خسارات ناشی از طوفان سهمگین بدون برق بوده‌اند.

شدت وزش باد در برخی از مناطق انگلیس تا ۹۴ مایل در ساعت گزارش شده و باعث سقوط درختان روی ساختمان‌ها و خودروها شده است. در جنوب لندن نیز تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که طوفان سقف روی برخی از ساختمان‌ها را کنده و خسارت‌هایی را به بار آورده است.

اداره هواشناسی افزون بر ۲۰۰ هشدار آب‌وهوایی صادر و پیش‌بینی کرده که شرایط اقلیمی تا آخر هفته ناآرام خواهد بود. این درحالیست که اوضاع آب‌وهوایی در انگلیس طی یک هفته گذشته ناپایدار بوده و باعث اختلال گسترده در سیستم حمل و نقل این کشور شده است.

شنبه گذشته وقوع طوفان صدها پرواز خروجی و ورودی به انگلیس را لغو و جاری شدن سیلاب باعث توقف تردد تمام قطارهای یورو استار در مسیر انگلیس - پاریس شد.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، به طور دائم با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند، اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.