۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبر: 85335776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان باردیگر سیستم حمل‌ونقل در انگلیس را مختل کرد

لندن – ایرنا – طوفان سهمگین «گریت» و بارش سنگین باران باردیگر سیستم حمل‌ونقل در انگلیس را مختل و برق صدها ساختمان در مناطق شمالی این کشور را قطع کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایروز) به عنوان نهمین شرکت هوایی بزرگ جهان اعلام کرد که ۱۸ پرواز داخلی و اروپایی خود را به دلیل شرایط نامساعد آب‌ و هوایی لغو کرده است. این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای نوشت: «ما در نتیجه محدودیت در سامانه کنترل ترافیک هوایی که به دلیل طوفان «گریت» به وجود آمده است، مجبور شدیم تا برنامه پروازی خود را اصلاح کنیم.»

در همین حال حرکت تمام کشتی‌ها از مبدا انگلیس و به مقصد آن نیز با تاخیر طولانی مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی است مسافرانی که از مرز دوور راهی فرانسه می‌شوند با تاخیر سه ساعته مواجه هستند. شرکت یوروتانل از مسافران خواسته که پیش از حرکت به سمت مبادی مرزی، آخرین وضعیت ترافیک را بررسی کنند.

این درحالی است که طولانی شدن تشریفات بازرسی و کنترل گذرنامه مسافران، درپی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به تشدید اوضاع دامن زده است.

تردد قطارها نیز بر اثر شرایط بدی جوی فلج شده است. شرکت ملی ریلی انگلیس دو ساعت پیش اعلام کرد که اختلال در شبکه راه‌آهن این کشور تا پایان امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.

این درحالی است که اداره هواشناسی انگلیس برای سراسر مناطق این کشور ۱۰۰ هشدار زرد آب‌وهوایی صادر کرده است. به گفته این اداره، سرعت وزش باد در برخی مناطق به بیش از ۸۰ مایل در ساعت رسیده که می تواند به ساختمان‌ها و درختان آسیب بزند.

برخی تصاویر منتشر شده از اسکاتلند نشان می‌دهد که شکستگی درختان بر اثر طوفان، باعث انسداد محورهای مواصلاتی، قطع کابل برق و آسیب به خودروها شده است. در برخی مناطق هم طغیان رودخانه‌ها باعث آب‌گرفتگی و سیلاب شده است.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع طوفان‌های فصلی دریایی، به طور دائم با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند، اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha