اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: جامعه نباید به سمت اشرافیگری پیش رود و رانت و رابطه اصل قرار بگیرد و امر به معروف سکوت نکردن در مقابل این رفتار است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی روز پنج شنبه در همایش سراسری روسا، دبیران ستادهای شهرستان‌ها و شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های حاکمیتی استان که در تالار شهروند این کلان‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای زنده است که در آن امر به معروف اجرا می‌شود و ما به عنوان متولیان امر به معروف باید این قاعده بی‌تفاوت بودن را برچینیم و اجازه ندهیم ارزش‌ها بی‌ارزش جلوه کند.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای مسوولان به سمت اشرافیگری رفتند و مردم سکوت کردند به فرموده حضرت علی(ع) آن جامعه یک جامعه مرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: در حوزه امر به معروف نیز متولیان امر باید متناسب با روز پیش بروند و مهارت استفاده از فضای مجازی و حتی هوش مصنوعی را در این زمینه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: تمام پیام امر به معروف این است که نسبت به مسائل و اعتقادات بی‌تفاوت نباشیم اما مطالبه‌گری حتما باید با یک راه حل و پیشنهاد همراه باشد.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید معروف و منکر را در ادارات خود مشخص کنند، گفت: این توجیه که ما "نتوانستیم و نمی‌توانیم" برای رها کردن مسائل پذیرفته نیست و برای رفع این مساله فعال شدن هیات‌های اندیشه‌ورز در ادارات با گروه‌های جهادی پیشنهاد می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این به معنای ایجاد یک ساختار جدید و تقسیم پست و سمت به بهانه تشکیل هیات اندیشه‌ورز نیست بلکه هدف استفاده از توانایی افرادی است که به دنبال حل مسائل بدون چشم داشت، هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: به عنوان مثال؛ نمی توان به نظام بانکداری و ربا معترض بود اما راهکاری برای حل آن نداشت.

وی بیان داشت: سبک زندگی اداری ما باید رضایت عمومی مردم را تامین کند و شما مسوولیت اجرای حاکمیت حق در محل کار خود را دارید.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به حادثه روز گذشته و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در کرمان گفت: حذف فیزیکی مردم موجب از بین رفتن تفکر آن ها نمی‌شود و دشمنان به خیال خود فکر می‌کنند با کشتار مردم این اعتقاد را کم می‌کنند.

گرایش به معروف در ادارات ارتقا پیدا کند

در این نشست حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن محکوم کردن جنایت روز گذشته کرمان و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان اظهار کرد: اطمینان داریم که خون این شهدا ضمیمه‌ای برای تعجیل در نابودی اسرائیل و صهیونیست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف دعوت به خیر و رسالت انبیاء و اولیای الهی است، افزود: معروف باید در ادارات ارتقاء پیدا کند و ما به دنبال راه حل این مسائل و ایجاد انگیزه در ادارات برای گرایش به معروف ترک منکر هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا در سالجاری سه هزار نفر در ادارات آموزش امر به معروف و نهی از منکر دیده‌اند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نیز حدود ۱۴ هزار نفر در ادارات و چهار هزار نفر در اصناف استان اصفهان آموزش عفاف و حجاب را گذرانده‌اند که این امر به یقین بر سالم‌سازی فضای ادارات کمک می‌کند.

حجت الاسلام مظاهری گفت: معروف اجتماعی یکی از مهمترین اولویت‌های ما است و انتظار داریم در ادارات کارکنان معروف و منکر اجتماعی دستگاه اجرایی خود را شناسایی و نسبت به رفع یا ایجاد آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از مسوولان شهرستان ها دیدگاه ها و نظرات خود را راجع به نحوه امر به معروف و نهی از منکر بیان و در ادامه نکات آموزشی بیان شد و همچنین از دستگاه‌های برتر در این حوزه تقدیر به عمل آمد.