رانت و رابطه نباید در ادارات اصل قرار بگیرد

اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: جامعه نباید به سمت اشرافیگری پیش رود و رانت و رابطه اصل قرار بگیرد و امر به معروف سکوت نکردن در مقابل این رفتار است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی روز پنج شنبه در همایش سراسری روسا، دبیران ستادهای شهرستان‌ها و شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های حاکمیتی استان که در تالار شهروند این کلان‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: جامعه‌ای زنده است که در آن امر به معروف اجرا می‌شود و ما به عنوان متولیان امر به معروف باید این قاعده بی‌تفاوت بودن را برچینیم و اجازه ندهیم ارزش‌ها بی‌ارزش جلوه کند.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای مسوولان به سمت اشرافیگری رفتند و مردم سکوت کردند به فرموده حضرت علی(ع) آن جامعه یک جامعه مرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: در حوزه امر به معروف نیز متولیان امر باید متناسب با روز پیش بروند و مهارت استفاده از فضای مجازی و حتی هوش مصنوعی را در این زمینه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: تمام پیام امر به معروف این است که نسبت به مسائل و اعتقادات بی‌تفاوت نباشیم اما مطالبه‌گری حتما باید با یک راه حل و پیشنهاد همراه باشد.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید معروف و منکر را در ادارات خود مشخص کنند، گفت: این توجیه که ما "نتوانستیم و نمی‌توانیم" برای رها کردن مسائل پذیرفته نیست و برای رفع این مساله فعال شدن هیات‌های اندیشه‌ورز در ادارات با گروه‌های جهادی پیشنهاد می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این به معنای ایجاد یک ساختار جدید و تقسیم پست و سمت به بهانه تشکیل هیات اندیشه‌ورز نیست بلکه هدف استفاده از توانایی افرادی است که به دنبال حل مسائل بدون چشم داشت، هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: به عنوان مثال؛ نمی توان به نظام بانکداری و ربا معترض بود اما راهکاری برای حل آن نداشت.

وی بیان داشت: سبک زندگی اداری ما باید رضایت عمومی مردم را تامین کند و شما مسوولیت اجرای حاکمیت حق در محل کار خود را دارید.

حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به حادثه روز گذشته و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در کرمان گفت: حذف فیزیکی مردم موجب از بین رفتن تفکر آن ها نمی‌شود و دشمنان به خیال خود فکر می‌کنند با کشتار مردم این اعتقاد را کم می‌کنند.

گرایش به معروف در ادارات ارتقا پیدا کند

رانت و رابطه نباید در ادارات اصل قرار بگیرد

در این نشست حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن محکوم کردن جنایت روز گذشته کرمان و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان اظهار کرد: اطمینان داریم که خون این شهدا ضمیمه‌ای برای تعجیل در نابودی اسرائیل و صهیونیست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف دعوت به خیر و رسالت انبیاء و اولیای الهی است، افزود: معروف باید در ادارات ارتقاء پیدا کند و ما به دنبال راه حل این مسائل و ایجاد انگیزه در ادارات برای گرایش به معروف ترک منکر هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا در سالجاری سه هزار نفر در ادارات آموزش امر به معروف و نهی از منکر دیده‌اند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نیز حدود ۱۴ هزار نفر در ادارات و چهار هزار نفر در اصناف استان اصفهان آموزش عفاف و حجاب را گذرانده‌اند که این امر به یقین بر سالم‌سازی فضای ادارات کمک می‌کند.

حجت الاسلام مظاهری گفت: معروف اجتماعی یکی از مهمترین اولویت‌های ما است و انتظار داریم در ادارات کارکنان معروف و منکر اجتماعی دستگاه اجرایی خود را شناسایی و نسبت به رفع یا ایجاد آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از مسوولان شهرستان ها دیدگاه ها و نظرات خود را راجع به نحوه امر به معروف و نهی از منکر بیان و در ادامه نکات آموزشی بیان شد و همچنین از دستگاه‌های برتر در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha