کاشان _ ایرنا _ رییس دانشگاه کاشان گفت:طبق آخرین رتبه‌بندی جهانی گرین متریک در سال ۲۰۲۳ ، دانشگاه کاشان رتبه نخست دانشگاه های سبز کشور را کسب کرد.

دکتر عباس کتابی روز شنبه در نشست خبری افزود:در گذشته رتبه دانشگاه در نظام رتبه بندی گرین متریک رتبه چهارم در کشور بود که برای نخستین بار موفق به کسب رتبه اول در سال جاری شده است.

مؤسسه رتبه‌بندی گرین متریک با همکاری یونسکو و همکاری دانشگاه‌های دنیا با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است.

محورهای مورد توجه در این نظام رتبه‌بندی شامل، محیط و زیر ساخت (۱۵۰۰ امتیاز)، انرژی و تغییرات اقلیمی (۲۱۰۰ امتیاز)، پسماند (۱۸۰۰ امتیاز)، آب (۱۰۰۰ امتیاز)، حمل و نقل (۱۸۰۰ امتیاز) و آموزش و پژوهش (۱۸۰۰ امتیاز) می‌باشد که شامل ۸۷ شاخص به همراه جمع آوری مستندات در هر یک از حوزه هاست.

وی اظهار کرد: رتبه بین المللی دانشگاه کاشان ۱۲۶ است،در برنامه هفتم توسعه از اهداف کمی این است که تا پایان برنامه هفتم توسعه ۲۰ دانشگاه با رتبه های زیر ۵۰۰ داشته باشیم،دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی به اهداف برنامه هفتم توسعه رسیده است.

رییس دانشگاه کاشان بیان کرد:سال ۱۳۷۳ این دانشگاه ،تفاهم نامه ای با منابع طبیعی کاشان منعقد کرد که طبق آن باید ۳۳ هکتار زمین از طرف منابع طبیعی برای احداث پژوهشکده در شهر قمصر واگذار می شد که امسال موفق به دریافت سند مالکیت کاداستر این اراضی شده ایم.

کتابی گفت:از سال ۱۴۰۰ پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مستقل شد و برای نخستین بار در منطقه کاشان ارتقایی با توافق شکل گرفت که ششمین پارک علم وفناوری جامع در کشور است و در آخرین گزارزش وزارت علوم،تحقیقات و فناوری رتبه پارک علم و فناوری کاشان به لحاظ عملکرد مدیریتی رتبه عالی است.

وی افزود:دانشگاه کاشان امسال به لحاظ فناوری و نوآوری رتبه ۱۰ را در بین دانشگاه های جامعع کشور کسب کرده است.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.