شیراز-ایرنا- مطبوعات شیراز روز سه‌شنبه ۱۹دی‌ماه ۱۴۰۲ عناوین مختلفی را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در صفحه نخست خود برجسته کردند و مسائل و چالش‌های پیش‌روی تولید، صنعت و کشاورزی بخش عمده‌ای از عناوین روزنامه‌های امروز را به خود اختصاص داده‌اند.

روزنامه شیراز نوین روزنامه چاپ شیراز در شماره ۲۰۲۰ خود به خبری مبنی بر راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان اشاره کرده است؛ خبری که در یک نشست هم‌اندیشی با حضور مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و با هدف توسعه صادرات انجیر استان فارس اعلام شده است.

شیراز نوین: افزایش موانع تولید با شگرد مالیاتی

این روزنامه تیتر دیگر خود را به مطلبی با عنوان «افزایش موانع تولید با شگرد مالیاتی» به نقل از رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس اختصاص داده است.

«به دنبال توازن صنعتی فارس هستیم» به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، «افزایش بهره‌وری در تصفیه خانه مرودشت» به نقل از مدیرعامل آبفا فارس و «افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای» به نقل از مدیر تعاون روستایی از دیگر عناوین برجسته این روزنامه به شمار می‌رود.

سبحان: دست فرمان گرانی به خودرو

روزنامه سبحان هم در شماره ۶۱۹۱ خود به گزارشی با عنوان «دست فرمان گرانی به خودرو» پرداخته و در این گزارش به تلاش خودروسازان برای دریافت مجوز گرانی اشاره کرده است.

مطلب دیگر این روزنامه در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف استان فارس با تیتر«در همه شهرستان‌ها حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است» به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی است.

سبحان دیگر بخش‌های صفحه نخست خود را به عناوینی از جمله «وضعیت قرمز معدل»، «تعریف مقصدهای جدید گردشگری» و «مسئله پیش آمده برای حج فنی است و نسبت به حل آن خوش‌بین هستیم» به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه اختصاص داده است.

افسانه: کارخانه سیمان ۱۴۰۴ از شیراز می‌رود

روزنامه افسانه دیگر روزنامه چاپ شیراز نیز در شماره ۵۱۸۸ خود خبری مبنی بر آخرین تصمیمات اخذ شده برای خروج یک کارخانه آلاینده از شیراز را با تیتر «کارخانه سیمان ۱۴۰۴ از شیراز می‌رود» برجسته کرده است.

تیتر دیگر این روزنامه هم «ارتقای صادرات انجیر در بزرگترین قطب تولید انجیر» در خصوص ایجاد کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان است.

«تعادل و توازن بخشی از ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان»، «احداث پارک در بلوار اتحاد خیابان خوشه»، «پویش ملی سلامت تا پایان دی سال جاری تمدید شد» و «از دنیای ورزش خداحافظی می‌کنم» به نقل از ساره جوانمردی ملی‌پوش تیم پاراتیراندازی از دیگر عناوینی است که در روزنامه افسانه به چاپ رسیده است.

عصر مردم: بورس جان ندارد

روزنامه عصر مردم هم در شماره ۷۹۵۳ تیتر نخست خود را به همایش کارگزاران گزینش کشور و سخنان رییس جمهور در این مراسم با عنوان «رییس جمهور:بدون انتخاب شایستگان موفقیتی حاصل نمی‌شود» اختصاص داده و مطلبی نیز با تیتر «رویه افزایش مالیات‌ها، بر سرمایه‌گذاری تاثیر منفی خواهد داشت» را منعکس کرده است.

این روزنامه همچنین به نامه اعتراضی وزیر اقتصاد به گروه اقدام ملی با تیتر «خاندوزی خواستار حذف نام ایران از ذیل توصیه هفت FATF شد» اشاره کرده است.

«بورس جان ندارد»، «ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی به کمک هنرمندان صنایع‌دستی بیاید» و «شهرداری منطقه ۴شیراز در پی ایجاد باغ موزه گبه و صنایع‌دستی‌» از دیگر عناوین روزنامه عصر مردم است.

خبر جنوب: جدال کشت و کم‌آبی

روزنامه خبر جنوب هم در شماره ۱۲۵۶۶ صفحه جنوب خود گزارشی از وضعیت اجرای الگوی کشت در فارس را با عنوان «جدال کشت و کم‌آبی» منتشر کرده است که در این گزارش به نقل از معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس آمده است: تهیه و تدوین الگوی کشت، سخت است اما اجرای آن سخت‌تر!

«معصومیت سیلی خورده»، «چرا عادل آباد از شیراز دل نمی‌کند؟»، «شیراز تبدیل به کارگاه سازندگی شهری شده است» و «لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از هنرمندان صنایع‌دستی با خرید کالاهای صنایع‌دستی برای هدایا» از دیگر تیترهای منتشر شده در این روزنامه است.

تماشا: تعیین میزان دستمزد نیروهای کار و بازنشستگان بر اساس تورم

روزنامه تماشا نیز در شماره ۳۱۱۹ خود عناوینی از جمله «میزان دستمزد نیروهای کار و بازنشستگان باید بر اساس تورم تعیین شود» به نقل از دبیر تشکیلات خانه کارگر استان فارس و «محقق شدن تنها نیم‌درصد واردات اتوبوس و پاسکاری توپ کم‌کاری بین دستگاه‌ها» را برجسته کرده است.

«منطقه چهار مقصد جدید گردشگری»، «افزایش سرانه فضای سبز در دستورکار شهرداری منطقه است» و «غربالگری بیش از ۲میلیون نفر در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز از ابتدای پویش ملی سلامت» از دیگر عناوین این روزنامه صبح فارس به شمار می‌رود.