تهران – آیین تشییع پیکر شهید علی الطویل ملقب به «حاج جواد» فرمانده شاخص مقاومت لبنان امروز (سه‌شنبه) در روستای سلم در جنوب لبنان و با حضور بسیار گسترده شهروندان لبنانی و طرفداران مقاومت آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از المنار، شرکت کنندگان در این مراسم، با سردادن شعار، بر پشتیبانی از مقاومت و ادامه راه شهدای آن و مبارزه با دشمن صهیونیستی و مزدوران آن تأکید کردند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در این مراسم تأکید کرد: شهید حاج جواد از اینکه خداوند افتخار مشارکت در مبارزه با داعش و تکفیری ها و همچنین برکت دفاع از حرم حضرت زینب (س) را به وی عنایت کرده بود، خدا را شکر می کرد و زندگی اش را وقت مقاومت کرده بود.

شیخ نبیل قاووق افزود: شهید حاج جواد، بسیار شجاع، بااراده و جانباز بود و به همه مدال های افتخار مقاومت دست یافته بود.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تأکید کرد: حاج جواد هرگز از به دست گرفتن سلاح در راه مقاومت خسته نشد و همواره مشتاق به پیمودن راه دوستان شهیدش بود و امروز به عزیزانش یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حاج عماد مغنیه و سید ذوالفقار پیوست.

شیخ نبیل قاووق افزود: حاج جواد هزاران مجاهد بااراده و عاشق شهادت و رویارویی بزرگ با دشمن صهیونیستی تربیت کرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد: ما حزب شهدا هستیم و ما با وجود آنها قوی تر و بزرگتر خواهیم شد و همواره شعار ما این بوده است که شهادت، ویژگی ما و افتخاری است که خداوند به ما عنایت کرده است.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: ما با سلاح هایمان به غزه کمک خواهیم کرد و بین ما و دشمن صهیونیستی، هیچ زبانی جز زبان موشک و پهپاد نیست. تا روزی که نکبت بزرگ را برای رژیم صهیونیستی رقم بزنیم و پرچم پیروزی را برافراشته کنیم.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان روز دوشنبه از شهادت «وسام حسن طویل» فرمانده خود در جریان حملات رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور خبر داد.