تایباد- ایرنا- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی مراکز فنی و حرفه ای شهرستانهای استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل خبازی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز فنی و حرفه ای تایباد، افزود: این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به استان خراسان رضوی پیش بینی شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توزیع عادلانه آن بویژه در مناطق مرزی و محروم بتوانیم نقش سازنده ای در توسعه مراکز فنی و حرفه ای خراسان رضوی با هدف ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی گروههای هدف فنی و حرفه ای یکی از مهمترین رسالتهای این سازمان است، اظهار کرد: در سال جاری برای آموزشهای فنی و حرفه ای در استان ۳۰ میلیون نفر ساعت پیش بینی شده است که در بازه زمانی سال گذشته، ۸۵ درصد این مهم محقق شده است.

خبازی بیان کرد: باتوجه به رصد و پایش های انجام شده سالانه از سوی کارشناسان حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای، ۶۷ درصد افرادی که از مهارتهای آموزشی در این مراکز بهره مند شده اند، وارد بازار کار می شوند.

وی گفت: در بخش آموزشهای فنی و حرفه ای ۱۹ گروه جامعه هدف برای فراگیری مهارت در حوزه های مختلف پیش بینی شده اند که در زمان حاضر این آموزشها در سطح شهرها، مناطق روستایی، پادگانهای نظامی و حاشیه شهرها برای افراد واجد شرایط در حال اجرا است و در این زمینه استان خراسان رضوی جزء پنج استان برتر کشور است.

وی، به طرح هر دانش آموز یک مهارت اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه های سازمان فنی و حرفه ای به شمار می رود که در راستای محقق شدن آن با همکاری بخش دولتی و خصوصی تفاهمنامه های خوبی به امضاء رسیده است.

به گزارش ایرنا، استان خراسان رضوی ۴۵ مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای دولتی و دو هزار و ۵۲۰ آموزشگاه آزاد دارد.

در این نشست از زحمات اسماعیل نیک محمدی رییس سابق مرکز آموزشهای فنی و حرفه ای تایباد تقدیر و محمدرضا آشوری به عنوان رییس جدید این مرکز معرفی شد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.