قزوین - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۲ بنای غیرمجاز به مساحت ۲ هکتار در شهرستان‎‌های البرز و قزوین قلع و قمع و تخریب شد.

مهدی رحماندوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: بناهای تخریب شده شامل ۳۶ عرصه در اراضی کشاورزی شهرستان البرز و ۶ عرصه نیز در شهرستان قزوین بوده است.

وی در خصوص بناهای تخریب شده در اراضی کشاورزی شهرستان البرز یادآور شد: بناهای تخریب شده به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در اراضی کشاورزی روستاهای شترک، عباس آباد، مهرگان و حوالی شهر محمدیه تخریب و این اراضی به چرخه تولید بازگشتند.

رحماندوست در مورد بناهای تخریب شده در قزوین نیز اظهار کرد: بناهای غیرمجاز این شهرستان به مساحت ۹ هزار متر مربع در روستای فارسیان و حومه شهر اقبالیه از توابع بخش مرکزی قرار داشتند که مورد تخریب و قلع و قمع قرار گرفتند.

به گفته این مسوول، تخریب بناهای غیرمجاز در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز و اجرای آرای قضایی قطعیت یافته و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

به گفته رحماندوست، این بناها شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بود که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، یگان امداد نیروی انتظامی و عوامل شهرداری تخریب شدند.