۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85417630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین ۲۰ درصد افزایش داشت

قزوین - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین گفت: یک هزار و ۴۶۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کشاورزی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی تخریب شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مهدی بختیاری روز چهارشنبه در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۴۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: ۸۷ مورد از تغییر کاربری‌های غیر مجاز برابر اجرای احکام قطعیت یافته دستگاه قضایی نیز تخریب شده که در مجموع ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی و به حالت اولیه بازگشته است.

سرهنگ بختیاری همچنین در راستای مشارکت مردم در صیانت از اراضی کشاورزی نیز بیان کرد: در همین مدت ۵۷۶ گزارش در مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۱ در میان گذاشته شده است.

این مسوول با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی گشت های حفظ کاربری زراعی و باغی به صورت شبانه روزی آماده برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز خواهند بود، خاطرنشان کرد: ۸۰ نفر از همکاران این یگان نیز به صورت کشیک و آماده باش قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی و باغی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای از ابتدای امسال در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha