زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: لازمه دستیابی به استانداردها در مدیریت حوادث، بلایا و بحران تقویت خانه‌های هلال و گسترش آنها در سطح استان است که باید در این زمینه به هلال احمر کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ عباس بابایی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان، افزود: جمعیت هلال احمر در همه ادارات، دستگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و شرکت های تولیدی و صنعتی حضور دارد.

وی اظهار داشت: خانه های هلال مقوله ای محوری و اساسی در مدیریت بحران و هلال احمر به شمار می رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان خاطرنشان کرد: باید توسعه کمی و کیفی خانه های هلال با همت مضاعف و در راستای آموزش، حمایت، هدایت و مشارکت همراه با مهارت های خاصی محقق شود که جمعیت هلال احمر آموزش می دهد.

بابایی تاکید کرد: باید از این ظرفیت ها و آموزش هایی که هلال احمر برای داوطلبان در خانه های هلال ارائه می دهد در مواقع بحرانی استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان تصریح کرد: استان زنجان در منطقه ای استراتژیک به لحاظ اتصال شمال غرب و غرب به مرکز قرار دارد و به لحاظ مخاطرات نیز بر روی گسل زلزله واقع شده است و از طرفی نیز سیلاب آن را تهدید می کند.

بابایی با بیان اینکه داشتن آمادگی های لازم، تمرین، انسجام و هماهنگی بین دستگاه های امدادرسان ضروری است، اظهار داشت: هلال احمر کارکرد و نقش اساسی در این خصوص بر عهده دارد و همواره آماده پاسخگویی به حوادث و بحران هاست.

وی ادامه داد: با همه کمبودها باید خود را آماده نگه داریم و از تجهیزات و امکانات فعلی بیشترین بهره وری را در مدیریت حوادث داشته باشیم و از ظرفیت داوطلبان نیز بیشترین استفاده را ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در تلاش هستیم در کنار هلال احمر قرار بگیریم و کمک های استانی را به این مجموعه داشته باشیم.

بابایی به مانور سیل و زلزله در روستای تهم اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین مانور مشترک بین دستگاه های اجرایی در سطح استان برگزار شد که نقاط قوت آن بیشتر از نقاط ضعف بود.