ارومیه- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری خوی گفت: ۵۰ متکدی از آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهر شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شده اند.

امین اللهوردی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی مواقع، این متکدیان ۲ یا حتی سه بار جمع آوری می‌شوند که این عامل باعث افزایش آمار شده است.

وی اضافه کرد: طرح جمع آوری متکدیان به همت مجموعه شهرداری خوی به صورت مستمر هر روز انجام شده و با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری خوی با اشاره به استمرار این طرح اظهار کرد: البته کمک به این افراد نیازمند اقدامات و پیگیری‌های مستمر نهادهای مسوول دارد که متاسفانه در این خصوص کم کاری از سوی برخی نهادها باعث می شود متکدیان همچنان به تکدی گری روی آورند.

اللهوردی زاده ادامه داد: البته متکدیان حرفه ای که درآمد ماهیانه آنها از یک کارمند و کارگر بیشتر است، به راحتی از این کار دست نمی کشند که پیرامون این موضوع نیازمند برخورد جدی و بازدارنده با این افراد هستیم.

وی خواستار مشارکت شهروندان خویی برای کاهش این آسیب اجتماعی شد و گفت: کمک نکردن به متکدیان از راه‌های موثر در حل معضل تکدی گری است که باید این امر مهم فرهنگ سازی شود.

وی افزود: در صورتی که شهروندان در سطح شهر متکدی مشاهده کنند، می‌توانند با تلفن ۱۳۷ به صورت شبانه روزی تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و با جمعیت ۴۰۰ هزار نفری، بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان به شمار می رود.