مشهد- ایرنا- تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، که نام یوزهای ایرانی را بر خود دارد، در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت های آسیا به دنبال آن است که با عملکردی متفاوت، آرزوی ۴۷ ساله مردم و ورزش‌دوستان کشور را برای کسب عنوان قهرمانی تحقق ببخشد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا از بیست و دوم دیماه با حضور ۲۴ تیم به میزبانی کشور قطر آغاز شده است که تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه سوم با تیم های فلسطین، هنگ کنگ و امارات هم گروه است.

هرچند از کسب آخرین عنوان قهرمانی ایران در این رقابت ها حدود نیم قرن می‌گذرد اما بنا بر نظر کارشناسان باتوجه به حضور نسلی توانمند از بازیکنان نخبه، توانمند و لژیونر، امید می رود که رویای چندین ساله قهرمانی توسط تیم ملی فوتبال ایران رنگ تحقق به خود بگیرد.

تیم ملی فوتبال ایران، از مدعیان همیشگی جام ملت های آسیا

کارشناس و پیشکسوت فوتبال مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به عملکرد لژیونرها در تیم های اروپایی، اکنون کشورمان یکی از بهترین تیم های ملی ادوار را در اختیار دارد.

مرتضی برگی زر با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران همیشه از مدعیان اصلی این جام بوده است، ادامه داد: بازیکنان لژیونر اگر بتوانند عملکرد خود در تیم های اروپایی را داشته باشند می توان به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها امیدوار بود.

وی تصریح کرد: تیم ملی از بازیکنان خوبی همچون "مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا بیرانوند" بهره می برد و با توجه به استحکام در خط دفاعی، می توان به موفقیت این تیم امید داشت.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: تمرکز، هماهنگی بازیکنان و دوری از بازی احساسی، کلید موفقیت در ورزش فوتبال است که باتوجه به عملکرد کادر فنی در این خصوص، تیم ملی کشورمان شانس زیادی برای رسیدن به مراحل پایانی رقابت های جام ملت ها را دارد.

قهرمانی برای تیم ملی دست یافتنی است

یکی از علاقه مندان به رشته فوتبال و تیم ملی در این خصوص گفت: تیم ملی کشورمان یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا است و کسب عنوان قهرمانی در این دوره از رقابتها برای تیم ملی، دست یافتنی است.

محمد پاکدل ادامه داد: مردم ایران به خصوص علاقه مندان این رشته پرطرفدار ورزشی، بی شک از تیم ملی حمایت خواهند کرد و انتظار دارند که بازیکنان نیز بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: تیم ملی اردوی آماده سازی خوبی داشته است و اکنون تلاش دارد که انتظار طولانی مدت هواداران را برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها به پایان برساند.

این جوان ۳۵ ساله خاطرنشان کرد: فوتبال یکی از مهمترین دلخوشی های جوانان ورزش‌دوست ایرانی است و کسب عنوان قهرمانی در جام ملت ها انرژی زیادی به جوانان منتقل خواهد کرد.

تیم ملی کشورمان امشب با صف‌آرایی در برابر فلسطین، رقابت خود در جام ملت های آسیا را آغاز خواهد کرد و پس از آن ۲۹ دی و سوم بهمن ۱۴۰۲ به ترتیب به مصاف هنگ کنگ و امارات خواهد رفت.

امیدواریم تیم ملی فوتبال کشورمان از همان بازی نخست که در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه قطر برگزار می‌شود، تا دیدار پایانی رقابت ها حضور داشته باشد و آرزوی ۴۷ ساله ایرانیان برای کسب عنوان قهرمانی در مهمترین رقابت فوتبالی قاره کهن به واقعیت تبدیل شود.