سنندج- ایرنا- مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کردستان گفت: همکاری در حوزه آموزش‌های مهارتی بین ایران و اقلیم کردستان عراق توسعه می یابد و در این راستا شرایط برای تبادل تجربیات بین طرفین مهیا است.

به گزارش ایرنا، صادق خدرویسی روز یکشنبه در جریان دیدار با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد و ما زمینه را برای حضور مربیان ایرانی برای آموزش مربیان و کارآموزان و همچنین اعزام مربیان و کارشناسان عراقی در راستای تبادل تجربیات بین ۲ طرف فراهم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ضعف صنعت در اقلیم کردستان موجب شده است جوانان، مربیان و کارشناسان حوزه آموزش های مهارتی در اقلیم کردستان عراق از دانش روز در خصوص ارائه آموزش های مهارتی بی بهره باشند که جمهوری اسلامی ایران می تواند در همین راستا خدمات شایانی ارائه کند.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کردستان افزود: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق تلاش دارد زمینه را برای حضور مربیان ایرانی در راستای آموزش مربیان و کارآموزان فراهم کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز با اشاره به توانمندی های مهارتی در استان اظهار کرد: وجود کارگاه های آموزشی مجهز و بهره گیری از مربیان متخصص و کارآمد توانسته است زمینه لازم برای ارائه آموزش های مهارتی به مربیان، استادکاران و کارآموزان اقلیم کردستان عراق را فراهم کند که در این بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی خود را برای همکاری های ۲ جانبه میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق با انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ۲ طرف اعلام می کند.

سیدعلی علوی اضافه کرد: وجود ۱۶ مرکز چارت‌دار دولتی و بیش از هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان فرهنگی کردستان فرصتی مناسبی برای صادارات خدمات مهارتی در قالب دیپلماسی مهارت توسط جمهوری اسلامی ایران بوجود آورده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته ۲۲ نفر از مربیان و اساتید دانشگاه پلی تکنیک استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق با حضور در کارگاه های آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای کردستان ایران دوره های آموزشی تکمیلی خود را در راستای ارتقا سطح توانمندی ها گذرانده اند .