کرج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان گفت: گشت و پایش های مستمر یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان منجر به شناسایی و رفع تصرف بخشی از اراضی ملی پلاک خورانک به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط این یگان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «همایون اسماعیلی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پس از دریافت گزارش هایی در مورد یک فقره تصرف اراضی ملی که در آن متصرفان اقدام به فنس کشی ، ساخت دیوار و مستحدثات کرده بودند با اقدام یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان، اراضی ملی تصرف شده شناسایی و با حکم قضایی مصادیق تصرف اراضی رفع تصرف شده و به انفال بازگردانده شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره منابع طبیعی طالقان و پس از طی مراحل قانونی دستور لازم برای اجرای حکم رفع تصرف اراضی ملی واقع در پلاک خورانک صادر شد و با همکاری ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی اقدام شد.

وی همچنین با قدردانی از همراهی مسوولان شهرستان طالقان به ویژه مراجع قضایی و کارکنان پرتلاش نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان تصریح کرد: از آنجا که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم و آیندگان است، حفاظت از این ثروت خدادادی همکاری و مساعدت همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و مسوولان را می‌طلبد.

اسماعیلی از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست تا در کنار حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی ، در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی گزارش های خود را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴به مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.